ابراز اطمینان نتانیاهو از حمایت ترامپ در توسعه اشغالگریها
کد خبر: 3894485
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸

ابراز اطمینان نتانیاهو از حمایت ترامپ در توسعه اشغالگریها

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ابراز اطمینان کرد که واشنگتن طی دو ماه آینده با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی موافقت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، فلسطینی‌ها از برنامه‌های رژیم صهیونیستی  برای گسترش اشغالگری در سرزمین‌های اشغال شده در جنگ 196 ، خشمگین هستند.
 
نتانیاهو هفته گذشته با اعلام توافق با رقیب خود بنی گانتز برای تشکیل دولت وحدت، اول ماه جولای را برای شروع بحث و گفتگوهای کابینه در مورد گسترش تسلط اسرائیل بر شهرک‌های یهودی در کرانه باختری و الحاق کامل منطقه دره اردن تعیین کرد. طبق توافق نتانیاهو و گانتز، چنین اقدامی باید به تأیید واشنگتن برسد.
 
نتانیاهو امروز در یک تماس ویدئویی خطاب به یک گروه مسیحی طرفدار اسرائیل در اروپا، طرح به اصطلاح صلح آمریكا موسوم به معامله قرن را كه در ماه ژانویه توسط دونالد ترامپ اعلام شده بود را وعده وی برای به رسمیت شناختن سلطه اسرائیل بر شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری توصیف كرد.
 
نتانیاهو خطاب به کمیسیون اروپا برای اسرائیل گفت: مطمئن هستم از دو ماه دیگر این وعده عملی خواهد شد.
 
فلسطینی‌ها با صراحت پیشنهاد به اصطلاح صلح ترامپ را رد كرده‌اند؛ این طرح  تقریباً تمام سرزمین‌های اشغالی كه بر روی آن شهرک‌سازی شده است را متعلق به اسرائیل اعلام کرده است.
 
وزیر امور خارجه آمریكا، مایک پومپئو چهارشنبه گذشته گفت كه این به اسرائیل بستگی دارد که بخش‌هایی از کرانه باختری را الحاق کند و گفت که واشنگتن نظرات خود را به صورت خصوصی به دولت جدید این رژیم ارائه خواهد کرد.
 
مقامات فلسطینی هنوز اظهار نظری درباره اظهارات نتانیاهو نکرده‌اند.
انتهای پیام
captcha