امیدواری حکومت خودگردان برای لغو تصمیمات ضدفلسطینی ترامپ در دولت بایدن
کد خبر: 3935886
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

امیدواری حکومت خودگردان برای لغو تصمیمات ضدفلسطینی ترامپ در دولت بایدن

وزیر خارجه حکومت خودگردان فلسطین اعلام کرد: این دولت برای لغو تصمیمات ظالمانه ترامپ علیه فلسطینیان، با دولت بایدن وارد مذاکره خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس العربی، « ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین گفت که با انتخاب «جو بایدن» به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا،  فرصت‌ گفت‌و‌گو فراهم شده است.
 
وی که در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی، پس از دیدار با وزیر امور خارجه آلمان، «هایکو ماس» در برلین صحبت می‌کرد، افزود: فلسطینیان مایلند با دولت جدید مذاکره کنند تا تصمیمات رئیس‌جمهور برکنار شده «دونالد ترامپ» را که علیه فلسطینیان بود، لغو کنند.
 
مالکی ادامه داد: ما فلسطینیان از سیاست‌های ترامپ که علیه فلسطینیان بود، رنج زیادی بردیم؛ انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل، بستن دفتر سازمان آزادی‌بخش فلسطین در واشنگتن و توقف حمایت مالی از فلسطین بخشی از این تصمیمات ظالمانه بود.
 
وی گفت دولت ترامپ تعصب خود را نسبت به اسرائیل در برابر فلسطینیان ثابت کرده است و اکنون با دولت جدید در واشنگتن شاهد تغییر هستیم و دوست داریم قربانی و زندانی تصمیمات گذشته نباشیم.
 
وی افزود: در دولت جدید آمریکا، معامله قرن باید لغو شود.
انتهای پیام
captcha