نکوداشت مجازی روز قدس در انگلیس
کد خبر: 3894489
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳

نکوداشت مجازی روز قدس در انگلیس

برای نخستین بار روز جهانی قدس امسال در بریتانیا به دلیل بیماری همه‌گیری کووید 19 به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن، هر ساله در آخرین جمعه ماه رمضان میلیون‌ها نفر در  شهرهای مختلف جهان به خیابان‌ها می‌آیند تا حمایت خود را از فلسطینیان ابراز کنند و خواستار پایان دادن به ظلم‌ و اشغالگری رژیم صهیونیستی شوند.
 
 
امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسلمانان و فعالان طرفدار حقوق فلسطینیان در انگلیس، مراسم روز قدس را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند. البته لغو اجباری راهپیمایی‌های سالانه در سراسر جهان به معنای فراموش کردن فلسطینی‌ها در این دوران مهم نیست.
 
در مراسم امسال کمیته عدالت برای فلسطین پیام‌های بسیاری از فعالان و شخصیت‌ها را به طور زنده پخش می‌کند و این رویداد آنلاین شامل سخنرانی‌هایی خواهد بود که گرفتاری‌ها و رنج فلسطینیان را به مردم یادآوری می‌کند.
 
کرونا در همه کشور‌های جهان شیوع پیدا کرده اما دشواری مقابله با این بیماری در هیچ جایی بیش از فلسطین احساس نمی‌شود. به ویژه در غزه که میلیون‌ها نفر در یکی از متراکم‌ترین مناطق روی زمین زندگی می‌کنند.
 
رنج آنها با سوء استفاده اسرائیل از این بیماری به عنوان یک سلاح تشدید شده است، زیرا این رژیم با جلوگیری از ورود تجهیزات پزشکی مورد نیاز به فلسطین و ممانعت از عبور فلسطینی‌ها از ایستگاه‌های بازرسی برای دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، آنها را تحت فشار مضاعف قرار داده است.
انتهای پیام
captcha