آیت‌الله امینی هرگز از انقلاب سهم‌خواهی نکرد
کد خبر: 3894678
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
حجت‌الاسلام واعظ موسوی:

آیت‌الله امینی هرگز از انقلاب سهم‌خواهی نکرد

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه با بیان اینکه ساده‌زیستی، تواضع و منزل بی‌پیرایه آیت‌الله امینی برای همه الگوست، تصریح کرد: ایشان با اینکه بعد از انقلاب سمت‌هایی را چون نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت، ولی هرگز سهمی از انقلاب نخواست.

واعظ/ امینیحجت‌الاسلام والمسلمین محمد واعظ موسوی، استاد حوزه و رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تسلیت ارتحال آیت‌الله امینی، گفت: در ابتدای ماه مبارک رمضان، حوزه‌های علمیه خصوصاً حوزه قم به ضایعه اسفبار ارتحال ملکوتی آیت‌الله شیخ ابراهیم امینی گرفتار شد. ایشان شخصیتی بزرگوار بود که در طول زندگی پربرکت و پربار خود قدم‌های بزرگی برداشت و آثار ماندگاری از خود بر جا گذاشت که می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای همه آحاد جامعه مخصوصاً طلاب و افاضل حوزه درس و الگو باشد.

واعظ موسوی تصریح کرد: آیت‌الله امینی شخصیتی بود که علم و تقوا را به خوبی با هم آمیخت و به فضل الهی در هر دو مرتبه به درجات بالا رسید؛ مردم‌داری و زندگی ساده، افتادگی و تواضع اخلاقی نعمتی نیست که به راحتی بتوان آن را به دست آورد، ولی این بزرگوار که در پای درس بزرگانی چون آیات مرعشی، گلپایگانی، مرحوم امام و ... عمر زیادی گذرانده بود، این مراتب را به خوبی طی کرد.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباط حوزه علمیه بیان کرد: وی به خوبی توانسته بود آنچه را از محضر استادان آموخته در رفتار و زندگی شخصی و اجتماعی خود اجرا کند؛ از ایشان کتب مفیدی در مباحث اخلاقی، تربیتی و پرورشی در اختیار است که امیدواریم در مراکز مختلف اخلاقی و تربیتی موردبهره برداری قرار گرفته و طلاب و دانشجویان به خوشه‌چینی از این بحر مواج علم روز آمیخته با سنت و برگرفته از کتاب و سنت اهل بیت(ع) بپردازند.

این استاد حوزه اضافه کرد: همچنین، ایشان مسئولیت‌هایی را بعد از پیروزی انقلاب برعهده داشتند؛ از مبارزانی بودند که از دهه 40 به امام(ره) لبیک گفتند و با ایشان همراهی کردند و بعد از انقلاب هم خودشان را در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور و خدمت‌رسانی بود آماده کردند. ایشان هرگز برای خودشان سهمی از انقلاب و نظام مقدس اسلامی قائل نبودند، با اینکه بالاترین مناصب جمهوری اسلامی را همچون عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری دارا بودند.

واعظ موسوی تصریح کرد: زندگی بسیار ساده‌ای از ایشان در تمامی عرصه‌ها مشاهده کردیم؛ او سالیان سال در سنگر امامت جمعه قم افاضات بسیار خوبی داشت و معمولاً وقتی خطبه‌های نماز جمعه ایشان از صداوسیما پخش می‌شد، حقیر خودم بارها و بارها شاهد مشتریان خاص این خطبه‌ها بودم. افراد متدینی وجود داشتند که منتظر پخش این خطبه‌ها بودند تا آن را گوش دهند و فرا بگیرند. آیت‌الله امینی از علم همراه با عمل برخوردار بود؛ زندگی ساده و خانه‌ای بی‌پیرایه برای خود داشت که درس‌های فراموش‌ناشدنی برای ما دارد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم خداوند تحمل این ضایعه را برای حوزه آسان کند و به طلاب، استادان و فضلا توفیق دهد تا این راه توام با علم و عمل را الگو بگیرند. بنده در خاتمه این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب، شاگردان، فضلا و استادان حوزه همچنین خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم. 

انتهای پیام
captcha