احمد نعینع، قاری امشب مسجد قاهره
کد خبر: 3896081
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰

احمد نعینع، قاری امشب مسجد قاهره

مدیر رادیو قرآن مصر از پخش زنده رادیویی نماز عشاء و تراویح در یکی از مساجد قاهره با قرائت قرآن شیخ «احمد نعینع»، قاری برجسته این کشور، خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «الیوم السابع»، حسن مدنی، مدیر رادیو قرآن مصر، اعلام کرد: «احمد نعینع»، پزشک و قاری برجسته مصری، امشب، 14 اردیبهشت، به قرائت قرآن در نماز عشاء و تراویح مسجد عمرو بن عاص خواهد پرداخت.
 
به گفته مدنی، برای این نمازها در هر روز از رمضان یک قاری انتخاب و اسامی آنها به وزارت اوقاف ارسال شده است تا برگزاری این نماز با نظم خاصی به صورت مستقیم از رادیو قرآن مصر پخش شود.
 
بنا به اعلام وزارت اوقاف مصر، نماز عشاء و تراویح (نماز مستحبی اهل سنت در شب‌های ماه رمضان که در هر شب یک جزء قرآن کریم تلاوت می‌شود) از مسجد «عمرو بن عاص» در منطقه قدیمی قاهره با حضور امام جماعت و تنها دو تن از کارکنان مسجد، از امشب، 14 اردیبهشت‌ تا پایان ماه رمضان به صورت زنده از رادیو قرآن مصر پخش خواهد شد.
 
این وزارتخانه با اشاره به اینکه این اقدام با همکاری هیئت ملی رسانه به ویژه رادیو قرآن کریم مصر و وزارت ارتباطات انجام می‌شود، تأکید کرد: رادیو قرآن مصر هر روز قرائت قرآن یکی از قاریان برجسته مصری را در نماز تراویح این مسجد پخش خواهد کرد.
 
در بیانیه این وزارتخانه آمده است: این اقدام به دلیل تمایل وزارت اوقاف مصر به ایجاد فضایی روحانی و معنوی در ماه رمضان برای شهروندان مصری و پس از حصول اطمینان از رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی و قوانین بسته شدن مساجد صورت گرفته است.
 
وزارت اوقاف مصر تأکید کرد: نماز عشاء و تراویح این مسجد هر شب فقط از طریق رادیو قرآن به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد و این مراسم به منظور جلوگیری از تجمع مردم در خارج از مسجد، از بلندگوهای خارجی آن پخش نخواهد شد. به علاوه، این مراسم فقط در مسجد عمرو بن عاص قاهره برگزار می‌شود و مساجد سایر نقاط کشور به دلیل شیوع کرونا تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود و نمازهای جمعه و جماعات در آنها برگزار نخواهد شد.
انتهای پیام
captcha