نعینع و خاطرات کودکی / تقلید در تلاوت را از سه سالگی آغاز کردم
کد خبر: 3898764
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

نعینع و خاطرات کودکی / تقلید در تلاوت را از سه سالگی آغاز کردم

احمد نعینع، از قاریان مصری در گفت‌و‌گو با شبکه ماهواره‌ای این کشور از نحوه روی‌آوردن به قرائت و حفظ قرآن و خاطرات قرآنی خود در کودکی گفت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری maspero.eg، احمد نعینع، قاری قرآن و پزشک مصری که در گفت‌و‌گو با برنامه «صباحنا مصری» شبکه ماهواره‌ای «المصریه» سخن می‌گفت، درباره خاطرات خود در کودکی اظهار کرد: عشقم به قرآن و حفظ آن از همان کودکی به وجود آمد و زمانی که سه سال داشتم از قاری قرآن روستایم «مطوبس» تقلید می‌کردم.

وی تصریح کرد: در این سن به مکتبخانه رفتم و با قاری قرآن محل زندگیم تعامل داشته و انس گرفتم و از طریق تلاوت‌های او توانستم سوره‌هایی از قرآن از جمله سوره یوسف را حفظ کنم.

به گفته نعینع وی از کودکی خیلی زود قرآن را حفظ کرده و در مدرسه، قرآن می‌خوانده است و دانش‌آموزان و معلمان تلاوت او را دوست داشتند.

این قاری مصری با پیوستن به دانشکده پزشکی اسکندریه تحصیلاتش را ادامه می‌دهد و متوجه می‌شود شهرتش در تلاوت قرآن بر خودش پیشی گرفته است.

وی که در مراکز الازهر درس نخوانده و در مدارس دولتی آموزش دیده است، اضافه کرد: احمد السید درویش، رئیس وقت دانشکده پزشکی برای استعدادم در تلاوت ارزش قائل شد، او در زمان انور سادات(از رؤسای جمهور مصر) وزیر گردشگری و صنعت بود.

نعینع با اعلام نظر خود درباره شخصیت محمد محمود طبلاوی، قاری تازه درگذشته مصر گفت: شیخ طبلاوی قاری برجسته‌ای بود و مکتب و ویژگی خاصی در تلاوت داشت و قرآن را با احکام درست آن تلاوت می‌کرد.

وی افزود: طبلاوی ده‌ها سال در محافل رسمی و غیر رسمی قرآن تلاوت کرد و بهترین همکار و دوستم بود.

انتهای پیام
captcha