تجلی برکات آیات الهی در سلامتی نوجوانی که در طول درمان از قرآن جدا نشد
کد خبر: 3896420
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱

تجلی برکات آیات الهی در سلامتی نوجوانی که در طول درمان از قرآن جدا نشد

مادر نوجوان حافظ قرآن با اشاره به بیماری فرزندش در کودکی گفت: در آن زمان به دلیل بیماری خونی از او خواستم تا مدتی از رفتن به جامعه‌القرآن منصرف شود اما با این وجود او حتی در منزل هم لحظه‌ای از قرآن جدا نشد و بالاخره انس او با قرآن سبب شد که بیماریش به طور معجزه آسایی درمان شود.

یاسینیاسین عبدالله زاده، نوجوان 12 ساله همدانی که به تازگی توانسته حافظ کل قرآن شود در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: از 4 سالگی به تشویق پدر و مادرم کار حفظ قرآن را با جامعةالقرآن آغاز کردم.
این حافظ نوجوان افزود: پس از ورود به جامعة‌القرآن یک سال دوره حفظ موضوعی قرآن را به صورت اشاره و 2 سال نیز آموزش دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم را گذراندم و پس از آن یعنی در 6 سالگی، کار حفظ قرآن را آغاز کردم.
وی اضافه کرد: در ابتدا قرآن را به صورت صفحه‌ای (هر جلسه 1 الی 2 صفحه) حفظ و محفوظات جلسات قبل را به استاد تحویل می‌دادم، پس از آنکه محفوظاتم به 20 جزء رسید دیگر حفظ را به صورت جزء ادامه دادم.
عبدالله‌زاده با اشاره به اینکه در سن 10الی 11 سالگی توانست حافظ کل قرآن شود، گفت: در بسیاری از مواقع با دوستانم برای مباحثه و تثبیت محفوظات به امامزاده عبدالله(ع) رفته و سعی در تشویق یکدیگر برای پیمودن این مسیر داشتیم.

در ایام تحصیل مادرم مربی قرآن می‌شد
این نوجوان قرآنی با اشاره به اینکه والدین وی در موفقیتش در زمینه حفظ نقش بسیار مهمی داشته‌اند، ادامه داد: در ایام تحصیل، گاهی اوقات به دلیل مشغله درسی به ناچار در منزل کار حفظ را انجام و محفوظات را به مادرم تحویل می‌دادم.
وی با بیان اینکه کار حفظ قرآن پشتکاری جدی می‌طلبد، گفت: قرآن در تحصیل من نقش مهمی داشته است به گونه‌ای که حفظ آیات قرآن قدرت یادگیری‌ام را افزایش داده و نسبت به همسن و سالان خود در کلاس، زودتر مطالب درسی را درک می‌کنم.
عبدالله‌زاده گفت: انس با قرآن و حفظ آیات در اخلاق من نیز تأثیر مثبت داشته و باعث شده که ارتباطم با دوستانم بسیار خوب و نوع برخوردم با دیگران قرآنی باشد.
این حافظ قرآن اشاره‌ای به افتخارات قرآنی خود داشت و گفت: تاکنون موفق به کسب 2 رتبه اول استانی رشته حفظ در مسابقات قرآن دانش آموزی شدم. این در حالی است که در مسابقات قرآن جامعة‌القرآن نیز موفق به کسب امتیاز 91 از 100 شدم.
وی در پاسخ به این سوال که زیباترین آیه قرآن از منظر وی چیست گفت: به نظرم آیه «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛ و (به امت) بگو که (دین) حق آمد و باطل نابود شد، که باطل خود لایق محو نابودی ابدی است»(اسرا/ آیه 81) یکی از زیباترین آیات خداوند است چرا که اشاره به حکومت سراسر حق امام زمان(عج) در زمان ظهور ایشان دارد.

یاسین

مادر این حافظ نوجوان در خصوص بیماری یاسین عبدالله زاده و برکات قرآن در سلامت او به ایکنا گفت: پسرم 8 ماه بیشتر نداشت که برای واکسنش به بهداشت مراجعه کردم، دکتر با مشاهده رنگ و روی او از ما خواست تا یک آزمایش بگیریم.

شروع بیماری و دوری یاسین از کلاس‌های قرآنی و تبعات آن
وی ادامه داد: آزمایش، بیماری خاصی را نشان نداد اما با گذشت زمان، هنگامی که یاسین به 6 الی 7 سالگی رسید، کم کم علائم یک بیماری جدی در او ظاهر شد.

مادر این حافظ قرآنی گفت: با گذشت زمان هنگامی که یاسین به 9 سالگی رسید علائم بیماری در او شدت یافت که با مراجعه به دکتر و انجام انواع آزمایش‌ها و MRI اختلال خونی او تأیید شد.
وی با اشاره به اینکه در آن زمان یاسین مشغول به حفظ جزء 12 قرآن بود، گفت: در آن زمان به دلیل بیماری از او خواستم تا مدتی از رفتن به جامعه‌القرآن منصرف شود اما با این وجود او حتی در منزل هم لحظه‌ای از قرآن جدا نشد.
خانم عبدالله‌زاده ادامه داد: در این زمان طبق دستور پزشک که باید یاسین از هر گونه استرس و اضطراب دور باشد بیماری‌اش را از او پنهان کردیم.
وی در پاسخ به این سوال که یاسین علت مراجعات مکرر به پزشک را از شما جویا نمی‌شد، ابراز کرد: به او می‌گفتیم که به علت کم‌خونی باید هر ماه به دکتر مراجعه کنیم.
این مادر قرآنی گفت: در این برهه زمانی علاوه بر تزریق آمپول‌های مختلف، رژیم غذایی ویژه‌ای برای او از سوی پزشک معالج صادر شد.
وی با بیان اینکه یاسین در این مدت به علت دوری از کلاس و دوستان قرآنی دچار افسردگی شده بود، گفت: طبق دستور پزشک و تأکید وی بر دوری یاسین از استرس و اضطراب، او را مجدد راهی جامعه‌القرآن کردیم.
این مادر فداکار قرآنی گفت: با گذشت زمان و حضور مستمر یاسین در کلاس‌های قرآن، کم کم شاهد بهبودی وضعیت جسمی او بودیم که با مراجعه مجدد به دکتر به صورت معجزه آسایی اثری از بیماری در او مشاهده نشد.
وی گفت: بدون شک، سلامتی پسرم از برکات قرآن و انس او با آیات الهی است، پسرم در سخت‌ترین شرایط جسمی و روحی هیچگاه از قرآن جدا نشد حال مگر می‌شود که خداوند او را به حال خود رها کند!
وی با اشاره به اینکه پسرم را بیمه قرآن کرده‌ام، گفت: همانگونه که خداوند در قرآن فرموده قرآن شفا می‌دهد و بدون شک، سلامتی پسرم همگی از برکات قرآن است.

انتهای پیام
captcha