تأکید قاری اندونزیایی بر استفاده از فرصت رمضان برای تزکیه
کد خبر: 3896813
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰

تأکید قاری اندونزیایی بر استفاده از فرصت رمضان برای تزکیه

«حسن دلیل عیدروس»، قاری برجسته قرآن از اندونزی تأکید کرد که روزهای قرنطینه در ماه رمضان فرصت خوبی برای تزکیه و پرورش معنویات است؛ باید این فرصت را غنیمت شمرد و برای دفع بلایا از توسل به اهل بیت(ع) غافل نشد.

غکس ///روزهای قرنطینه یک فرصت بزرگ برای تزکیه و پرورش معنویات آدمی | مداومت بر دعاي هفتم سجاديه در بحران‌ها«حسن دلیل عیدروس»، قاری برجسته قرآن و رئیس سابق مرکز اهل بیت(ع) اندونزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: الحمدلله حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ولی امر مسلمین(حفظه الله) ما را تنها نگذاشته و خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه را به مردم توصیه‌ کردند. زیرا ویروس کووید ۱۹ جنگی تمام عیار است و باید با دعاها و حضور در درگاه خداوند متعال با آن مقابله کنیم و همراه با  فرزندان و خانوادهایمان این دعای مبارک را بخوانیم.

عيدروس گفت: ویروس کرونا امتحانی الهی است و باید با دعای خیر و توسل به درگاه خداوندی برای تعجیل ظهور امام مهدی(عج) تلاش کنیم.

عیدروس توضيح داد: صبر و شکیبایی در چنین شرایطی مهم‌ترین امتیاز فرد مؤمن بوده و صاحب‌الزمان(عج) در نامه‌ای به شیخ مفید(رحمه‌الله) تأکید کردند که شیعیان ما باید قلب‌های پاک داشته و در کنار یکدیگر باشند. هزاران مؤمن و مسلمان ماه پیش همزمان با سالروز ولادت ولیعصر(عج) طبق فرمایش و توصیه رهبر انقلاب اسلامی برای پیشگیری از کروناویروس دعای هفتم سجادیه را خواندند.

قاری برجسته قرآنی از اندونزی بيان كرد: مراجع و علمای دینی به‌ویژه رهبر انقلاب اسلامی همیشه به صبر و شکیبایی و دوری از سرگردانی توصیه کرده و ما نیز باید در دعاهای خود رهایی از بیماری‌های همه‌گیر چون کرونا و رهایی از مکر و خیانت‌های دشمنان را از خداوند منان مسئلت کنیم.

وی با بیان اینکه سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کردند که زمان شکست‌ها به سر آمده و زمان پیروزی‌ها فرا رسیده است، تصریح کرد: جهان اسلام همیشه مورد هدف کینه‌توزان واقع بوده و وظیفه ماست که دشمن را از دوست تشخیص دهیم.

وی افزود: ده‌ها میلیون مسلمان اعم از شیعه و سنی در نیمه شعبان هم‌زمان با یکدیگر خداوند سبحانه و تعالی را صدا زدند و مطمئناً این دعای همگانی مورد استجابت خداوند متعال واقع خواهد شد.

عیدروس با تأکید دوباره از مسلمانان خواست که در مناجات‌های خود بر قرائت صحیفه سجادیه مداومت داشته باشند.

انتهای پیام
captcha