عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل محکوم به شکست است
کد خبر: 3897974
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
روزنامه القدس العربی:

عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل محکوم به شکست است

فعال رسانه‌ای سرشناس جهان عرب در گزارشی نوشت: حتی اگر رژیم غاصب صهیونیستی موفق به عادی‌سازی روابط با همه اعراب شود و هزاران توافق‌نامه با کشورهای عربی و مقامات فلسطینی در این راستا منعقد سازد؛ نمی‌تواند مسئله فلسطین و به‌ویژه مسئله بیت‌المقدس را از بین ببرد، زیرا این قضیه مربوط به یک میلیارد و نیم مسلمان است که تا ابد در قلب آنها زنده خواهد ماند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه القدس العربی،  در گزارش «فیصل القاسم» مجری معروف و فعال رسانه‌ای سرشناس در جهان عرب آمده است: بدون شک رژیم‌های خودکامه عربی و حتی برخی کشورهای بزرگ و حامی اسرائیل اقدامات مختلفی برای تحقیر و به زانو درآوردن مردم کشورهای عربی و اسلامى انجام دادند. آنها برای تحمیل برنامه‌ها و دستورات ننگین و موجه ساختن راهکارهای سیاسی خود به همه نوع ذلت و جنایتی متوسل شدند.

مشقت‌ها و شکنجه‌هایی که بر مردم سوریه، لبنان، لیبی، یمن، مصر، تونس، الجزایر، سودان و فلسطین تحمیل شد تنها به دلیل مطالبه مردم برای ساده‌ترین حقوق شهروندی بود. مشقت و شکنجه دادن مردم این کشورها نمونه‌ بارزی از روش‌های به ذلت افکندن ملت‌ها توسط ستمگران عرب همراه با چراغ سبز مبارک حامیان آن‌ ها در تل‌آویو، واشنگتن و بقیه پایتخت‌های استکبار است.

هدف اصلی از کشتار، آوارگی، ويرانى، دستگیری و شکنجه این بود که مردم را به دست کشیدن از اعتقادات، میهن پرستی، اخلاق و ارزش‌های خود وادار کنند. رژیم‌های ستمگر عربی در این میان نقش جلاد را ایفا و برای مجبور کردن مردم یه تبعیت از راهبردها و سیاست‌های ننگین و خبیثانه اربابان خود تلاش می‌کردند.

بدون شک برخی کشورهای انقلابی نسبت به وضعیت فلسطین و کشتار عام و جنایت‌های رژیم صهیونیستی در این سرزمین احساس دلسوزی می‌کردند. آیا باور جدیدی مبنی بر اینکه وضعیت فلسطین از مردم سوریه، یمن، لیبی و سودانی‌ها بهتر است، درست می‌باشد؟ آیا ستایش رژیم اشغالگر صهیونیستی و مقایسه طرفدارانه با مستبدان عرب، ساده لوحانه نیست؟ آیا رژیم‌های خائن و خودکامه‌ای که مردم خود را به این شرایط فاجعه‌بار رسانیده‌اند، به حق ابزارهای کثیفی در دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها نیستند؟

مسئله فلسطین از مسائل سوریه، عراق، لبنان، سودان، الجزایر و یمن جدایی‌ناپذیر است. قضیه فلسطین با تمام جریانات و اتفاقات کشورهای عربی ارتباط تنگاتنگ دارد.

برخی افراد به بهانه اینکه حاکمانشان در قتل، شکنجه و ویرانی از رژیم غاصب صهیونیستی بدفرجام‌ترند به اشغالگران صهیونیستی نزدیکی جستند؛ بدانند که هیچ تفاوتی بین حكمرانان ظالم عرب و رژیم غاصب صهیونیستی وجود ندارد، آنها همه از یک قماش هستند که برای دور کردن مردم از فرهنگ، اعتقادات و وطن‌پرستی و برای چشم‌پوشی مردم از قضایای میهنشان  تلاش می‌کنند.

علی‌رغم تلفات و خسارت‌های گسترده در پی اعتراضات اخیر کشورهای عربی و علی‌رغم وحشیگری برخی از رژیم‌ها که مواضع مردم و اعتقادات آنها را زیر پا گذاشته و رژیم صهیونیستی را بدون ساده‌ترین معادل و امتیازی در آغوش گرفتند؛ و علی رغم اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی از فتوحات خود برای عادی‌سازی روابط می‌بالد، در عین حال اشغالگران از درماندگی و عدم موفقیت تمامی سیاست‌ها و ائتلافات آنان با مستبدین عرب برای تسخیر و تحقیر ملت‌های عربی و اسلامی گلایه می‌کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش در گفت‌وگویی تلویزیونی گفته بود که  نمی‌تواند تعداد سفرهای محرمانه خود به کشورهای عربی را اعلام کند و اگر کسی ۱۰ سال قبل به من می‌گفت که ما به موقعیتی می‌رسیم که روابط‌مان با کشورهای عربی به استثنای یک یا دو کشور به صورت مستمر تقویت خواهد شد؛ به او می‌گفتم اینها تنها «رؤیا» هستند اما امروز این اتفاق افتاده است. نتانیاهو در ادامه مدعی شد: نمی‌توانم بگویم چند بار به کشورهای عربی سفر کرده‌ام اما باور کنید این سفرها رو به افزایش هستند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه باز هم مدعی شد: عادی‌سازی با کشورهای عربی به شکل گسترده‌ای رو به افزایش است و این نه فقط به دلیل تهدید مشترک یعنی ایران است بلکه به دلیل اشتیاق کشورهای عربی به تکنولوژی و کشاورزی رژیم صهیونیستی است!

اما مسرت و شادمانی اشغالگران طولی نکشید. نتانیاهو چندی پیش در توئیتر نوشت که  رهبران و سران عرب مانعی در برابر گسترش روابط اسرائیل با همسایگان عربش نیستند بلکه مانعی که  رژیم غاصب صهیونیستی با آن رو‌به‌رو است و همواره از آن می‌ترسد، ملت‌های آزادی‌خواه عرب و افکار عمومی آنهاست و مردم در کشور‌های عربی طی سال‌های طولانی شست‌وشوی مغزی شدند و برای آن‌ها تصاویر اشتباه و جانبدارانه‌ای از صهیونیست‌ها ترسیم و گسترش دایره صلح دشوار شده است.

اینجاست که نتانیاهو به درد بزرگی اعتراف می‌کند که همکاری و تلاش‌ها با متحدین عرب به منظور تسخیر و به زانو درآوردن مردم جهان عرب و جهان اسلام برای عادی‌سازی روابط شکست خورده است. او می‌ترسد كه عادی‌سازی روابط بدون فراهم ساختن افكار عمومی برای همه رهبران كشورهای مهم اسلامی نتیجه خوبی نداشته باشد، و ممكن است آنها را وادار به سرکوبگری بیش از حد و بیشماری کند که در این صورت باعث زوال آنها خواهد بود.

ملت‌های عربی نیز به شکل گسترده‌ای موضع رد و سازش‌ناپذیری با رژیم صهیونیستی اعلام کرده و تلاش برای موجه ساختن موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی از طریق برخی سریال‌های تلویزیونی را محکوم کردند.

کانال ماهواره‌ای MBC عربستان با پخش سریال‌های «مخرج ۷» و «ام هارون» سعی دارد که جوامع اسلامی و عربی را با موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی وفق دهد و عادی‌سازی روابط با اشغالگران را توجیه کند. یکی از توئییت‌کنندگان نوشته است: حتی اگر رژیم غاصب صهیونیستی موفق به عادی‌سازی روابط با همه اعراب شود و هزاران توافق‌نامه با کشورهای عربی و مقامات فلسطینی در این راستا منعقد سازد؛ نمی‌تواند مسئله فلسطین و به‌ویژه مسئله بیت‌المقدس را از بین ببرد، زیرا این قضیه یک میلیارد و نیم مسلمان است که تا ابد در قلب آنها زنده خواهد ماند. توئیت دیگری می‌افزاید: رژیم‌های عربی را به حال خود رها کنید، بگذارید به آغوش رژیم صهیونیستی بیفتند، عادی‌سازان روابط را به حال خودشان رها کنید و به آنها اهمیت ندهید زیرا آنها مانند خار و خاشاک بیابان بوده و نمی‌توانند مسئله فلسطین را از وجود مسلمانان از طنجه گرفته تا جاکارتا محو کنند. بیت‌المقدس مسئله‌ای سیاسی نیست که در مذاکرات حل و فصل شود بلکه مسئله‌ای دینى و عقيدتى است، اگر این مسئله از نظر سیاسی و به دست سیاستمداران خائن حل و فصل شود، بدانید که قضیه فلسطین یک اعتقاد دینی بوده و برای همیشه در قلب‌های مسلمانان تلاطم و شور خود را از دست نخواهد داد. رژیم‌ها ضروریات خود را دنبال می‌کنند و ملت‌ها حق اختيار خود را.

انتهای پیام
captcha