اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی را تهدید به تحریم کرد
کد خبر: 3898217
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳

اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی را تهدید به تحریم کرد

سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد در صورت ادامه سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی در الحاق غیرقانونی کرانه باختری، این رژیم با تحریم روبرو خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، پیتر استانو، سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: در صورت ادامه سیاست اشغالگری رژیم صهیونیستی در الحاق غیرقانونی کرانه باختری، این اتحادیه دست به اقدام می‌زند.

وی در کنفرانس خبری روزانه کمیسیون اروپا گفت: الحاق کرانه باختری مطابق با قوانین بین‌المللی نیست. اگر این تصمیم عملی شود، اتحادیه اروپا براساس آن اقدام خواهد کرد. 

استانو همچنین از برگزاری نشست ویدئویی جمعه آینده وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی به منظور گفت‌وگو درباره برنامه اسرائیل در الحاق بخش‌های دیگری از سرزمین‌های فلسطینی خبر داد.
 
خبرگزاری فلسطین (WAFA) روز یکشنبه گزارش داد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در نظر دارند اگر رژیم اسرائیل همچنان به دنبال برنامه خود برای الحاق بخش‌های بیشتر کرانه باختری غربی باشد، تحریم‌هایی را علیه این رژیم در نظر بگیرند. 

طرح به اصطلاح صلح دونالد ترامپ معروف به معامله قرن که چند ماه قبل مطرح شد، خشم فلسطینیان را برانگیخت و با واکنش منفی جامعه بین‌المللی روبرو شد. در این طرح رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
انتهای پیام
captcha