بازگشایی مساجد یزد فقط در شب‌های قدر / نماز جماعت اقامه نمی‌شود
کد خبر: 3898310
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

بازگشایی مساجد یزد فقط در شب‌های قدر / نماز جماعت اقامه نمی‌شود

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: بازگشایی مساجد در استان فقط در سه شب قدر خواهد بود و فعلاً برپایی نماز جماعت در مساجد استان انجام نمی‌شود.

مساجد یزد تنها در شب‌های قدر بازگشایی می‌شودحجت‌الاسلام علی کارگر، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به وضعیت مساجد استان در شب‌های قدر اظهار کرد: مساجد تنها در سه شب قدر یعنی شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان بازگشایی و برنامه احیا را برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: این برنامه به مدت دو ساعت و از ساعات 12 تا 2 بامداد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کارگر افزود: مساجد باید به این نکات توجه داشته باشند که مراسم احیا با رعایت فاصله مناسب، عدم توزیع خوراکی و نذورات انجام شود و مراسم در فضاهای روباز برگزار شده و در صورتی که مسجد این فضا را دارا نیست با تعداد کمتری که فاصله‌گذاری رعایت می‌شود، مراسم را برگزار کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: از مردم استان دارالعباده درخواست می‌شود در صورت حضور در این مراسم حتما کتب ادعیه، سجاده و جانماز، مهر، بانوان چادر نماز شخصی به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای برپایی نماز جماعت در مساجد استان وجود ندارد بیان کرد: ان شاءالله در صورت بهتر شدن وضعیت و تصمیم ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شاهد برپایی نماز جماعت در مساجد باشیم و هرگونه تصمیم‌گیری در این زمینه به اطلاع مردم عزیز استان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha