درخواست بازگشایی مسجدالاقصی در دهه آخر ماه رمضان
کد خبر: 3898851
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

درخواست بازگشایی مسجدالاقصی در دهه آخر ماه رمضان

رئیس مجمع فرهنگی بیت‌المقدس از وزیر اوقاف اردن خواست که درهای مسجدالاقصی را در دهه آخر ماه مبارک رمضان به روی مسلمانان باز کند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، «محمد البزور»، رئیس مجمع فرهنگی بیت‌المقدس، در نامه‌ای خطاب به «محمد الخلایله»، وزیر اوقاف و امور مقدسات اردن، از وی خواست که به منظور مقابله با تهدید گروه‌های صهیونیستی برای حمله به مسجدالاقصی در 22 ماه می، مصادف با 29 ماه مبارک رمضان،  درهای این مسجد را همراه با اجرای تدابیر بهداشتی پیشگیرانه به روی مسلمانان باز کند.
 
البزور در نامه خود تأکید کرد: بیشترین نگرانی از زمان بسته شدن مسجد الاقصی، تلاش صهیونیست‌ها برای سوء استفاده از بیماری کروناست تا بتوانند وزارت اوقاف اردن را از اداره مسجدالاقصی کنار زده و خود جایگزین آن شوند.
 
همچنین، وی خواستار حمایت و پشتیبانی سیاسی از کارکنان اوقاف در مدیریت و نگهبانی از مسجدالاقصی برای مواجهه با نیروهای پلیس اسرائیل شد.
 
رئیس مجمع فرهنگی بیت المقدس در پایان این نامه نوشت: اتخاذ مواضع قاطعانه برای محافظت از مسجدالاقصی باعث می‌شود که همه مردم اردن و فلسطینیان در کنار هم از مسجدالاقصی حمایت کنند.
 
این نامه در شرایطی ارسال شده است که نیروهای اشغالگر صهیونیست در شرایط شیوع کرونا و با وجود خالی بودن مسجدالاقصی از نمازگزاران مسلمان از 23 مارس گذشته تاکنون، حضور خود را در اطراف این مسجد بیشتر و حتی به منزل شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی، چندین بار حمله کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha