آیت‌الله اعرافی؛ سخنران آنلاین شب قدر مرکز اسلامی انگلیس
کد خبر: 3899147
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳

آیت‌الله اعرافی؛ سخنران آنلاین شب قدر مرکز اسلامی انگلیس

مرکز اسلامی انگلیس در راستای برگزاری مراسم احیای دومین شب قدر،‌ سخنرانی آیت‌الله اعرافی را به صورت زنده از شبکه‌های مجازی این مرکز پخش کرد.

به گزارش ایکنا از انگلیس، مرکز اسلامی انگلیس در دومین شب از لیالی قدر سال 1441  با تدارک برنامه‌ای متفاوت از سال‌های گذشته، میزبان ده‌ها هزار نفر از مؤمنان خداجویی بود که به صورت غیرحضوری از طریق شبکه‌های اجتماعی و تلویزیونی با آن ارتباط برقرار کرده بودند تا در فضایی معنوی و روحانی و با تقرّب به درگاه الهی و راز و نیاز، آمرزش گناهان خود را طلب کنند. 

این مرکز در دومین شب از لیالی قدر نیز ویژه‌برنامه خود را در شبکه‌های تلویزیونی اهل بیت(ع) تی‌وی و هدایت تی‌وی، شبکه رسانه‌ای «یو نیوز» در لندن و شبکه‌های مجازی از جمله زوم، یوتیوب، فیسبوک، توئیتر و اینستاگرام برای ده‌ها هزار مخاطب خود از طریق فضای مجازی پخش کرد.

در مراسم مجازی احیای دومین شب قدر و در سالروز شهادت مولی‌الموحدین، امام علی(ع)، قاری ممتاز بین‌المللی، رحیم خاکی، به تلاوت کلام‌الله مجید پرداخت و دعای جوشن کبیر با نوای سیدجلال معصومی و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای سروری از حرم مطهر ثامن‌الائمه(ع) خوانده شد. سپس مهدی سماواتی، مداح کشورمان، برای مخاطبان مرثیه‌سرایی کرد و به ذکر مصیبت اهل بیت(ع) پرداخت. 

در این مراسم، جواد فروغی نیز دقایقی کوتاه به بیان نکات قرآنی اشاره کرد و قبل از آئین قرآن به سر گرفتن، سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه ایران، درباره عظمت شب‌های قدر، روزه و انفاق در ماه مبارک رمضان، که در قم انجام شده بود، پخش شد.

پایان‌بخش این مراسم معنوی در سحرگاه بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان، مراسم قرآن بر سر گرفتن و ندای «بک یا الله» بود که با حضور حجت‌الاسلام سیدهاشم موسوی، نماینده ولی فقیه در انگلیس، برگزار شد. توسل به چهارده معصوم(ع) و مناجات به درگاه الهی و طلب غفران از خدای بزرگ همراه با زندگی با عزت مسلمین زیر سایه قرآن کریم از دیگر برنامه‌های این بخش بود.

بنا بر همین گزارش، مرکز اسلامی انگلیس در نیمه اول ماه مبارک رمضان هر روز از ساعت 17:30 به مدت سه ساعت و نیم برنامه‌ای به زبان‌های عربی، فارسی و انگلیسی و از نیمه دوم نیز به مدت سه ساعت برنامه‌ای به زبان‌های انگلیسی و فارسی با عنوان «30 شب، 30 فضیلت» شامل دعا، مناجات، تفسیر قرآن، بیان احکام دینی از زبان حجت‌الاسلام فلاح‌زاده، کارشناس احکام فقهی، تفسیر کلمه طیبه از زبان رئیس مرکز اسلامی انگلیس و معرفی هنرمندان و متخصصان داشته است که این برنامه‌ها تا پایان این ماه دنبال خواهد شد.

از ويژگی‌های برنامه مجازی امسال، پخش زنده همه‌روزه زیارت امین‌الله و اذان مغرب به افق لندن از حرم مطهر امام رضا(ع) بوده که مورد استقبال مخاطبان در انگلیس نیز قرار گرفته است.

مؤمنان روزه‌دار می‌توانند برای استفاده از این برنامه‌ها به شبکه‌های اجتماعی مرکز اسلامی انگلیس به نشانی زیر مراجعه کنند:

https://www.youtube.com/user/islamiccentre1998

https://www.instagram.com/islamiccentreen /

https://www.facebook.com/IslamicCentreEngland

https://twitter.com/IslamicCentreEn

انتهای پیام
captcha