منطقه یک شهر همدان فرش گُل می‌شود
کد خبر: 3899244
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

منطقه یک شهر همدان فرش گُل می‌شود

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از اختصاص مبلغ 70 میلیارد ریال جهت توسعه و گسترش فضای سبز باهدف افزایش فضای شادی و نشاط در بین شهروندان خبر داد.

منطقه یک شهر همدان فرش گُل می‌شودبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، مسعود دهبانی صابر، مدیر منطقه یک شهرداری همدان با تأکید بر ضرورت گسترش فضای سبز و باهدف افزایش فضای شادی و نشاط در بین شهروندان، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های شهری از نیازهای ضروری و انکارناپذیر زندگی شهرنشینی به شمار می‌رود که در این میان توسعه فضای سبز و کاربری‌های آن به دلیل تأثیرات مثبتی که بر محیط‌زیست و سلامت جسمی و روحی شهروندان می‌گذارد، بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه تصریح کرد: فضای سبز شهری بایستی متناسب با شرایط هر منطقه موردتوجه قرار گیرد که در همین رابطه با به‌کارگیری کارشناسان متخصص و زبده تمامی معیارها، استانداردها و ضوابط شهری در سطح شهرداری منطقه یک شناسایی و احصاء شده است که درنهایت با به‌کارگیری طرح‌های هنری و خلاقانه علاوه بر کاهش آلودگی‌ها، شاهد گسترش جلوه‌های بصری و سیمای شهری در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه همدان عنوان شهر سبز پایدار را یدک می‌کشد، گفت: توسعه و گسترش فضای سبز تأثیرات مثبت زیست‌محیطی، اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد که درنهایت منجر به ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی شهروندان همدانی خواهد شد.
دهبانی صابر با اشاره به اینکه مساحت فضای سبز شهرداری منطقه یک همدان یک و نیم میلیون مترمربع است، عنوان کرد: ۱۴۷ هزار مترمربع از این مساحت مربوط به رفیوژ بلوارها، میدان‌ها، لچکی‌ها و قطعات سبز است و مابقی آن نیز مربوط به پارک‌های سطح منطقه است.
مدیر منطقه یک شهرداری همدان در ادامه بیان داشت: در سال جاری و به‌منظور حفظ و نگهداری فضای سبز بودجه ۷۰ میلیارد ریال پیش‌بینی‌شده است که از این میزان مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت خرید گُل و گیاه اختصاص‌یافته است و به‌تناوب شاهد کاشت انواع گُل به‌ویژه در بوستان‌ها و پارک‌های سطح منطقه یک همدان خواهیم بود.
وی در خاتمه تأکید کرد: فضای سبز شهری اثرات مثبتی در بالا بردن روحیه و همچنین زیبا کردن چهره و منظر شهر دارد و در همین راستا نیز از شهروندان درخواست داریم در حفظ و نگهداری ازگل‌ها در پارک‌ها و میدان‌ها، مشارکت و همراهی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha