ثبت 200 مکان قرآنی از دریچه دوربین عکاس ترکیه‌ای
کد خبر: 3899956
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳

ثبت 200 مکان قرآنی از دریچه دوربین عکاس ترکیه‌ای

«اورهان تورگوت»(Orhan Turgut)، عکاس ترکیه‌ای، در طرحی هنری با تصویربرداری از شهرهای اسلامی، ثبت و مستندسازی 200 عکس از اماکن مذکور در قرآن را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «العربی الجدید»، این هنرمند ترکیه‌ای گفت: این کار آرزویی بوده که سال‌های سال آن را در سر داشتم.

او دوربینش را با سفر به کشورهای جهان برای ثبت 200 مکان مذکور در قرآن با خود حمل می‌کند و تاکنون 40 تصویر از 40 مکان قرآنی را ثبت کرده است.

تورکوت تأکید کرد: تاکنون هیچ شخصی در قالب یک فعالیت هنری یکپارچه، تصاویر این اماکن را جمع‌آوری نکرده و این نخستین‌بار است که طرحی از این نوع اجرا می‌شود.

عربستان، اردن، عراق، مصر و سوریه از کشورهایی‌اند که این عکاس ترکیه‌ای به آن‌ها سفر کرده و تورگوت معتقد است که آرشیو کردن عکس‌ میراث مهمی برای نسل‌های آینده است.

وی افزود: آرشیو بزرگی از عکس دارد که 100 هزار عکس از مکه، مدینه و دیگر شهرهای اسلامی را شامل می‌شود. همچنین آرشیو ویژه‌ای از ترکیه به ویژه شهر استانبول با اماکن مهم و متعدد اسلامی را در کلکسیون عکس‌هایم دارم.

تورگوت پیش از این نیز طرحی با نام شهرهای اسلامی را اجرا و آن را در کتابی مصور با نام «40 شهر اسلامی» گردآوری کرده است. او عکاسی را از سال 2010 آغاز کرد و از استعداد خود در عکاسی برای تقریب جهان اسلام بهره می‌برد.

انتهای پیام
captcha