تمام روستاهای یزد از اینترنت مخابرات بهره‌مند هستند
کد خبر: 3900174
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴

تمام روستاهای یزد از اینترنت مخابرات بهره‌مند هستند

مدیر مخابرات منطقه یزد با اشاره به اینکه تمام روستاهای استان از اینترنت مخابرات برخوردارند گفت: تمام روستاهای بالای 10 خانوار در استان یزد دارای اینترنت هستند.

تمام روستاهای یزد از اینترنت مخابرات بهره‌مند هستندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدرضا زارع، مدیر مخابرات منطقه یزد ظهر امروز، 30 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ویژه به روستاهای استان اظهار کرد: اکنون تمام روستاهای بالای ده خانوار در استان از اینترنت برخوردار هستند.

وی از افتتاح هفت طرح روستایی به مناسبت هفته ارتباطات خبر داد و افزود: ضریب نفوذ اینترنت در روستاهای استان 36/3 درصد است این در حالی است که در کشور به نصف این عدد می‌رسد.

زارع با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا بستر خوبی  برای اینکه مردم در خانه بمانند فراهم شد گفت: در این ایام با توجه به اینکه استفاده مردم از اینترنت بیشتر می‌شد پهنای باند نیز افزایش یافت به نحوی که پهنای باند از 20 گیگ به 40 گیگ افزایش پیدا کرد و توانستیم به راحتی پویش «در خانه بمانیم » را حمایت کنیم.

مدیر مخابرات منطقه یزد از بهره‌برداری 388 پروژه با سرمایه‌گذاری 611 میلیارد ریال در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی خبر داد و گفت: این تعداد پروژه شامل 155 پروژه در بخش تلفن همراه و 233 پروژه در حوزه تلفن ثابت، خطوط انتقال و دیتا است.

زارع با اشاره به مشغول به کار بودن 537 هزار و 542 شماره تلفن ثابت و ضریب نفوذ 43/7 درصد از رتبه چهارم استان در کشور خبر داد و بیان کرد: در حوزه تلفن همراه یک میلیون و 612 هزار شماره دایری وجود دارد که از این تعداد یک میلیون و 300 هزار خط اعتباری و 300 هزار خط دائمی است.

وی گفت: در بخش تلفن همراه 50 درصد ظرفیت خالی داریم که می‌توانیم به راحتی پاسخگوی درخواست‌های مردم باشیم.

مدیرمخابرات منطقه یزد افزود: در حال حاضر استان یزد در حوزه اینترنت خانگی دارای 125 هزار و 665 پورت پرسرعت است که با ضریب نفوذ 27/2 درصد در رتبه دوم و سوم کشور قرار داریم.

انتهای پیام
captcha