پیگیری مشکلات مؤسسات متضرر از کرونا از طریق نمایندگان مجلس یازدهم
کد خبر: 3900190
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳

پیگیری مشکلات مؤسسات متضرر از کرونا از طریق نمایندگان مجلس یازدهم

هیئت مدیره اتحادیه قرآنی اصفهان در جلسه‌‌ای تصویب کردند که دستگاه‌های امور قرآنی، پیگیر وضعیت مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا باشند.

به گزارش ایکنا؛ سی و هفتمین جلسه هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان، با حضور مسئولان نهادهای متولی قرآن روز گذشته 29 اردیبهشت‌ماه در دفتر اتحادیه برپا شد.

جلسه هیئت مدیره اتحادیه اصفهان هر ساله در ماه مبارک با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه در راستای ایجاد تعاملات سالانه و رفع مشکلات بین دستگاه‌ها و اتحادیه برپا می‌شود.

در این جلسه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «مطالبه‌گری کنید و راهکار آن را ارائه بدهید»؛ اعضاء هیئت مدیره و بازرسان مطالب خود را ارائه و خواستار حمایت و همدلی از سوی سه نهاد متولی امور قرآنی شدند.

حسین خاکساری هرندی، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان گفت: مباحثی که از سوی نهادهای مذکور عنوان شد، دال بر مشکلات مالی آنها بوده و به تعبیری امکان حمایت مالی وجود ندارد، اما به طور قطع در بخش‌های معافیت، حمایت‌های معنوی و غیره فعال خواهند بود.

باتوجه به شرایط کنونی کشور و آسیب‌پذیری بسیاری از افراد در ارتباط با ویروس و حمایت دولت، مؤسسات متضرر نیز قابلیت حمایت دارند که باید مسئولان توجه کنند.

 بنابر مکاتباتی که در طول هفته با حداقل دو مؤسسه در راستای پرداخت اجاره‌بها، عدم شهریه، حقوق مربیان و غیره انجام می‌شود، مؤسسات اعلام ورشکستگی و تعطیلی می‌کنند.

دستگاه‌های متولی امور قرآنی چه کمکی می‌توانند برای مراکز قرآنی داشته باشند. متأسفانه درباره موضوع حمایت و نظارت از مؤسسات و خانه‌های قرآن، قدم مؤثری برداشته نشده است.

در این جلسه مصوب شد، متولیان امور قرآنی با هدف بیان و تشریح مشکلات و موضوعات، جلسه‌ای با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار کنند. همچنین در این راستا تعاملاتی با خیران انجام و نتیجه نهایی از سوی اتحادیه قرآنی اصفهان پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha