تحولات بزرگ در معامله قرن به نفع فلسطین؛ در جهان پس از کرونا
کد خبر: 3900280
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵

تحولات بزرگ در معامله قرن به نفع فلسطین؛ در جهان پس از کرونا

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا گفت: بدون شک، جهان پس از کرونا شاهد تحولاتی در این زمینه به نفع فلسطینیان خواهد بود که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه اسرائیل 25 سال دیگر نابود خواهد شد، نیز تحقق خواهد یافت.

تحولات بزرگ در معامله قرن؛ به نفع فلسطین در جهان پس از کرونااکبر عروتی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: مسئله فلسطین مسئله اسلام است.
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا افزود: صهیونیسم یک جریان ضدبشری است که نه‌تنها علیه مسلمانان فعالیت می‌کند بلکه مُبلغ یک جریان نژادپرستانه قوی در جهان است.
وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست بسیاری از شریان‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دنیا را به چالش کشیده است، گفت: با توجه به ارتباطاتی که این رژیم با نظام سلطه داشته است جریانات ضدبشری بسیاری را در جهان مسبب شده و فجایع بسیاری را در این دنیا رقم‌زده است.
عروتی اضافه کرد: از زمان شکل‌گیری این رژیم سلطه‌گر، بسیاری از بزرگان جهان اسلام همچون امام خمینی(ره) و استاد شهید مرتضی مطهری در برابر اقدامات تجاوزگرانه این رژیم موضع گرفته و اقدامات آن را محکوم کرده‌اند که سخنرانی‌ها و آثار مکتوب و شفاهی این بزرگان در شناساندن ماهیت پلید رژیم صهیونیستی به ملت‌ها نقش مؤثری داشته است.
این استاد دانشگاه گفت: با توجه به رسالت انقلاب و اهداف شکل‌گیری آن‌که برگرفته از آیات قرآن مجید است، امام خمینی(ره) جمعه پایانی ماه مبارک رمضان را به تبعیت از قرآن در راستای استکبارستیزی و دفاع از حق مظلوم؛ به‌عنوان روز قدس نامگذاری کرده‌اند.
عروتی گفت: امام خمینی(ره) با نامگذاری این روزبه دنبال حمایت همه‌جانبه از مردم مظلوم فلسطین و انتفاضه؛ تحقق شعار انقلاب اسلامی مبنی بر بازگردان فلسطین به صاحبان اصلی این سرزمین و شناساندن چهره و ماهیت اصلی رژیم صهیونیسم به جهانیان بوده است.
وی عنوان کرد: ایشان با معرفی این روز توانستند یک وفاق و اتحاد واحدی را، میان آزادی‌خواهان عالم، باهدف معرفی و شناساندن چهره واقعی رژیم صهیونیست و اسرائیل غاصب به جهانیان و دفاع از حق مظلوم ایجاد کنند.
وی با اشاره به اینکه روز قدس تنها برای ما مسلمانان نیست، گفت: ایرانیان هرساله هم‌زمان با آخرین جمعه ماه رمضان به‌صورت نمادین با راهپیمایی، تنفر و انزجار خود را از رژیم صهیونیست ابراز می‌کنند درحالی‌که حمایت از انتفاضه و بازگردانده شدن هویت فلسطین به ساکنان اصلی آن ‌یک مسئله جهانی است.

ضرورت افشای ماهیت ضد بشری صهیونیست به جهانیان
معاون اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا گفت: باید از تمام ظرفیت‌های دنیا به‌ویژه آزادی‌خواهان جهان برای بازگردان هویت فلسطین استفاده شود و روز قدس نیز بیش‌ازپیش به جهانیان معرفی شود.
وی گفت: امسال روز قدس پس از 40 سال برای نخستین بار به دلیل کرونا به‌صورت ویژه و بدون راهپیمایی برگزار خواهد شد اما می‌توان با راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی، به افشای ماهیت ضد بشری صهیونیست و توطئه‌های تفرقه‌انگیز آنان در جهان به معرفی و شناساندن چهره واقعی این رژیم ظالم اقدام نمود.
عروتی با اشاره به اینکه توطئه‌های اسرائیل در معامله قرن با شکست روبرو شده است، گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، رژیم صهیونیست با هم‌پیمانانش در معامله قرن شکست‌خورده و افشاگری‌های بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: آن وفاقی که رژیم صهیونیست با هم‌پیمانانش در معامله قرن به دنبال آن بود نه‌تنها تحقق‌نیافته است بلکه آنان را با مشکلاتی نیز روبرو کرده است.
وی گفت: بدون شک، جهان پس از کرونا شاهد تحولاتی در این زمینه به نفع فلسطینیان خواهد بود که فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر آنکه اسرائیل 25 سال دیگر نابود خواهد شد، نیز تحقق خواهد یافت.
عروتی افزود: با این اوصاف کشورهای اسلامی باید ضمن شناخت و شناساندن چهره پلید اسرائیل به جهانیان با اتحاد و انسجام در برابر معامله قرن ایستادگی کنند و بدانند که پیروزی نزدیک است.
این چهره دانشگاهی در پاسخ به علت اهمیت بیت‌المقدس برای صهیونیست گفت: یهودیان در این مکان مقدس به دنبال هویت‌یابی برای خویش هستند، بنی‌اسرائیل یکی از اقوام یهودی است که طبق آیات قرآن همواره در برابر پیامبران ایستادگی کرده‌اند.
وی ابراز کرد: این قوم همواره در جست‌وجوی هویت برای خویش هستند حال‌آنکه بیت‌المقدس ویژه همه ادیان و مذاهب است و یهودیان نیز مانند سایر مذاهب ابراهیمی از آن برخوردار هستند.
این استاد دانشگاه گفت: اما یکی از اقوام افراطی یهود به نام صهیونیست در قدس به دنبال اهداف دیگری همچون نابودی بیت‌المقدس و پاک کردن ذهن مسلمانان و دیگر ادیان و مذاهب ابراهیمی از این مکان مقدس است.

انتهای پیام
captcha