برگزاری وبینار 9 روزه قدس در اندونزی
کد خبر: 3900709
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

برگزاری وبینار 9 روزه قدس در اندونزی

مرکز اسلامی «جاکارتا» در اندونزی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس از 20 ماه مبارک رمضان تا 28 این ماه، طی هر روز وبینار قدس را به صورت روزانه و آنلاین برگزار کرد.

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ مرکز اسلامی جاکارتا به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس از روز ۲۰ ماه مبارک رمضان تا امروز، دوم خرداد (28 رمضان) هر روز وبینار قدس را با حضور اساتید دانشگاه‌ها، اندیشمندان و علمای اهل‌سنت و با حضور بیش از دو هزار نفر شرکت‌کننده به صورت روزانه برگزار کرد.

آخرین وبینار که بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید، از سوی بیش از چند هزار نفر به صورت زنده مشاهده شد. سخنرانان این وبینار عبارت بودند از:  پرفسور حکمت وان توجو، رئیس دانشگاه دولتی احمدیانی و استاد حقوق بین‌الملل ‌و کارشناس مسائل حقوقی تلویزیون؛  عبدالمعطی، دبیر انجمن محمدیه اندونزی؛ جلال‌الدین رحمت، استاد دانشگاه و نماینده مجلس؛ حجت‌الاسلام عبدالمجید حکیم الهی، رئیس مرکز اسلامی جاکارتا.

این‌ وبینار از طریق برنامه zoom، فیس‌بوک و یوتیوب به طور زنده پخش شد. در این وبینار اساتید بر ضرورت حمایت مردم آزاده جهان از ملت مظلوم فلسطین تأکید کردند.

پرفسور حکمت، موضوع فلسطین را از منظر حقوق بین‌الملل مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: لازم است جامعه جهانی حق مردم فلسطین را به آنها باز گرداند.

در ادامه، حجت‌الاسلام حکیم الهی راه‌حل جمهوری اسلامی ایران برای تنش‌زدایی را تبیین و اعلام کرد: باید انتخابات آزاد با حضور همه فلسطینیان اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برگزار ‌شود.

وی در ادامه سخنانش، خدمات جمهوری اسلامی ایران به مردم فلسطین را برشمرد و اظهار کرد: سنگ مردم فلسطین امروز تبدیل به موشک شده است و به برکت جمهوری اسلامی ایران، گروه‌های فلسطینی شروط خود را بر رژیم اشغالگر تحمیل می‌کنند.

حکیم الهی در ادامه اعلام کرد: اگر خیانت برخی از کشورهای عربی نبود، امروز مسئله فلسطین حل شده بود.

جلال‌الدین رحمت نیز نقش بازدارندگی عربستان در پیروزی ملت فلسطین را تبیین کرد.

برگزاری وبینار 9 روزه قدس در جاکارتا

انتهای پیام
captcha