روز قدس؛ نماد وحدت و استکبارستیزی مسلمانان جهان
کد خبر: 3900803
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
امام جمعه هامون بیان کرد:

روز قدس؛ نماد وحدت و استکبارستیزی مسلمانان جهان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ گفت: روز قدس امکان عملی برای پیوستن ملت‌های مسلمان جهان به صف واحد مبارزات ضد صهیونیست و نماد دسته‌بندی حق در مقابل باطل و نماد وحدت و استکبارستیزی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزالله شیخ، امام جمعه هامون، دوم خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد حضرت امیرالمؤمنین(‌ع) اقامه شد پس از توصیه به رعایت تقوی و تلاش برای کسب سعادت دنیا و آخرت، گفت: یکی از آموزه‌های دینی و ارزشی در اسلام مسئله بسیار مهم تواضع و فروتنی است؛ گوهر ارزنده‌ای که امام راحل آن را راز‌ موفقیت و طریق خدمتگزاری به مردم توصیف کردند.

وی بیان کرد: انتظارات و مطالبات به حق مردم از مسئولان حقی است که باید با شهامت، درایت و مجاهدت شبانه‌روزی در تحقق آن کوشید و با هر آنچه در توان است، خاضعانه انجام داد. تلاش برای اجرای اقتصاد مقاومتی و تلاش برای جهش تولید در همه عرصه‌های لازم به منظور ایجاد توسعه متوازن و متعادل مهمترین عامل رضایتمندی مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای ملی است که با حمایت و همراهی صادقانه مردم تحقق‌پذیر خواهد بود.

امام جمعه هامون با گرامیداشت روز جهانی قدس، اظهار کرد: امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است که با ابتکار امام راحل عظیم‌الشأن در حمایت از مظلومان جهان به‌ویژه ملت مظلوم فلسطین و آزادسازی قدس شریف از زیر یوغ استکبار جهانی و صهیونیسم اشغالگر و جنایتکار به روز جهانی قدس نامگذاری شده است، ما این مناسبت مهم را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون‌ها آواره مسلمان فلسطینی است، افزود: روز جهانی قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین عالم است؛ روز قدس امکان عملی برای پیوستن ملت‌های مسلمان جهان به صف واحد مبارزات ضد صهیونیست و نماد دسته‌بندی حق در مقابل باطل و نماد وحدت و استکبارستیزی است. روز قدس باید روز آمادگی برای آزادسازی قدس شریف باشد و در این روز باید فریاد مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و ارتجاع منطقه، فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند.

خطیب جمعه شهرستان هامون با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱، گفت: سوم خرداد مصادف است با حماسه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال ۱۳۶۱ هجری شمسی و روز مقاومت، ایثار و پیروزی. سوم خرداد در تاریخ با عظمت انقلاب اسلامی ایران یک روز فراموش نشدنی است، زیرا با حماسه پیروزی آزادسازی خرمشهر معادلات جنگ تحمیلی عوض شد و دنیا با چشم دیگری به ایران نگاه کرد و با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و قوای اسلام و رزمندگان عزیز و مجاهدان سلحشور با تهاجمات کوبنده پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان آوردند، این عملیات باعث شد آمریکای جهانخوار و سایر قدرت‌های استعماری حساب کار خود را بکنند و موضع تهاجم و حمله را به موضع دفاع تبدیل کنند.

وی اظهار کرد: پیشاپیش فرارسیدن عید سعید فطر را به تمامی مؤمنان روزه‌دار تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. روز عید سعید فطر پایان ماه مبارک رمضان و آغاز به کار‌گیری درس‌هایی است که انسان در این ماه آموخته است. مسلمانان جهان پس از یک ماه عبادت و بندگی و مبارزه با نفس خاتمه و پایان این ماه را جشن می‌گیرند، زیرا با یک ماه تمرین صفات پسندیده و بریدگی از وابستگی‌ها و نزدیک شدن به خدا فطرت خود را از گناهان پاک کرده و قلب‌شان را با نور خدایی روشن ساخته‌اند و به شکرانه موفقیت در مهمانی خدا با برگزاری نماز عید فطر شکوه، عظمت و وحدت خود را در برابر دشمنان اسلام به نمایش می‌گذارند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha