چهارمین مرحله رزمایش «همدلی مؤمنانه» در روستاهای بوشهر + عکس
کد خبر: 3901029
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
در حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه اجرا شد؛

چهارمین مرحله رزمایش «همدلی مؤمنانه» در روستاهای بوشهر + عکس

چهارمین مرحله رزمایش «همدلی مؤمنانه» از سوی کاروان قرآنی «کار و خدمت» اداره‌کل اوقاف و امورخیریه بوشهر در حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه روستاهای این استان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، چهارمین مرحله رزمایش «همدلی مؤمنانه» همزمان با بیست و نهم ماه مبارک رمضان با توزیع بسته‌های پروتئینی میان خانوارهای روستایی استان بوشهر از سوی کاروان قرآنی «کار و خدمت» اداره‌کل اوقاف و امورخیریه و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و جوانان جهادگر کانون فرهنگی ــ هنری مسجد
توحید در حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه خانوارهای روستایی، اجرا شد.
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در حاشیه این رزمایش، اظهار کرد: رزمایش مشترک مواسات اوقاف و علوم پزشکی به‌منظور رفع سوءتغذیه پروتئینی کودکان خانوارهای روستایی و برخی مناطق شهری استان بوشهر اجرا شد.
 
وی کمبود مواد پروتئینی در چرخه سبد غذایی فرزندان خانواده‌های ایرانی را زنگ خطری مهم خواند و افزود: در بسیاری از استان‌ها سوء‌تغذیه پروتئینی بسیار یافت می‌شود و همچنین در بعضی از استان‌های جنوبی و شمالی کشور کمبود و فقر آهن نیز بسیار گزارش شده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور ادامه داد: مجموعه اوقاف و امور خیریه در مقابل این هشدارها و در تمامی شرایط حساس یک وظیفه اجتماعی و حامیانه دارد و به این جهت در چهارمین حرکت جهادی و خیرخواهانه کاروان قرآنی «کار و خدمت» با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر جهت بهبود این وضعیت که در میان کودکان خانوارهای روستایی شایع است، شتافتیم و مددرسانی مؤمنانه انجام شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: بسته‌های مواد غذایی پروتئینی که با پیگیری معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه و با همکاری جوانان جهادگر کانون فرهنگی هنری مسجد توحید شهرستان بوشهر آماده‌سازی و بسته‌بندی شده بود، با حضور کارشناسان متخصص دانشگاه علوم پزشکی، میان 400 خانوار روستایی که فرزندان‌شان سوءتغذیه پروتئینی دارند، توزیع شد.

وی بهای ارزشی بسته‌های مواد غذایی پروتئینی را 50 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بسته‌های مواد غذایی پروتئینی چهارمین کاروان قرآنی «کار و خدمت» ویژه 400 خانوار روستایی شامل گوشت، مرغ، لوبیا و نخود بود.
 

خبرنگار: سیده‌فردوس رضوی
عکاس: امیرحسین مداح
انتهای پیام
captcha