مرکز افق در 5 امامزاده اردکان فعال است
کد خبر: 3901428
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۵

مرکز افق در 5 امامزاده اردکان فعال است

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اردکان گفت: 5 امامزاده شهرستان از مرکز افق «اجتماعی، فرهنگی و قرآنی» برخوردار هستند که به زائران و اقشار مختلف مردم ارائه خدمت می‌دهند.

مرکز افق در 5 امامزاده اردکان فعال استحجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی سیدی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اردکان در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: با شیوع کرونا و با توجه به اینکه در ایام نوروز طرح آرامش بهاری در امامزادگان طبق سنوات گذشته برگزار می‌شد، به منظور پرهیز از هر گونه تجمع و برپایی مراسم، این طرح و همچنین تحویل سال نو در امامزادگان این شهرستان لغو شد.

وی ادامه داد: در امامزادگان و بقاع متبرکه نیز بر اساس تصمیمات ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا، همزمان با دیگر امامزادگان بسته شد و خدام و هیئت امنای امامزادگان این شهرستان، برای مقابله با ویروس منحوس کرونا به کمک نهادهای دولتی و مردمی مقابله با کرونا شتافتند.

سیدی با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفات گفت: به مناسبت نیمه شعبان 250 بسته معیشتی به ارزش 60 میلیون تومان در قالب بسته‌های تبرکات مهدوی بین نیازمندان توزیع شد.

وی ادامه داد: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان 355  بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان و 10 هزار پرس غذای گرم و در پنج نوبت افطاری از سوی این اداره توزیع شده است.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان اردکان با اشاره به اینکه با توجه به شیوع کرونا برخی اقدامات به سمت فضای مجازی هدایت شد گفت: به منظور جلوگیری و پیشگیری از هر گونه تجمع در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا و بسته شدن در امامزادگان و بقاع متبرکه زیارت مجازی و نیابتی برگزار که مورد بازدید یک هزار نفر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدی بیان کرد: طرح زیارت مجازی و نیابتی با هدف فراهم کردن امکان زیارت برای تمامی محبان و مشتاقان زیارت امامزادگان با 7500 ختم صلوات اجرا شد.

وی یادآور شد: هم اکنون 9 امامزاده و بقعه در این شهرستان فعال هستند و 5 امامزاده نیز از مرکز افق «اجتماعی، فرهنگی و قرآنی» برخوردار هستند که به زائران و اقشار مختلف مردم ارائه خدمت می‌دهند.

انتهای پیام
captcha