فعالان جهادی مسجد قندی؛ چشم و چراغ محله تختی
کد خبر: 3901751
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

فعالان جهادی مسجد قندی؛ چشم و چراغ محله تختی

فعالان جهادی مسجد قندی، که از پایگاه‌های مهم اجتماعی در دوران دفاع مقدس بود و امثال «مجید سوزوکی»‌ها از آنجا به جبهه رفتند، این روزها با ارائه خدمات متنوع معیشتی، بهداشتی و چشم‌پزشکی، چشم و چراغ مردم محله تختی(واقع در خانی‌آباد نو) شده‌ا‌ند.

فعالان جهادی مسجد قندی؛ چشم و چراغ محله تختیجلالی، حقوقدان و مسئول گروه جهادی شهیدحسین جلالی ثانی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: چهار سال از تأسیس گروه جهادی در مسجد قندی می‌گذرد و در این مدت، بیشترین فعالیت انجام شده در حوزه پزشکی بوده است. برای مثال تاکنون شش مرحله عینک رایگان در محلات محروم تهران توزیع شده است. در هر مرحله، حدود 800 نفر به طور رایگان ویزیت شده‌اند و نیز حدود 500 نفر عینک رایگان دریافت کرده‌اند. به این شکل که بیمار با سلیقه خود، فریم عینک مورد نظر را انتخاب می‌کرد و به طور رایگان برحسب شماره چشم، برای بیماران عدسی عینک را تهیه کردیم. عدسی تمام عینک‌ها نیز ویژگی آنتی رفلکس(ضد نور) دارا بود.

وی افزود: ششمین مرحله توزیع عینک، در دوران شیوع بحران کرونا انجام شد. تیم پزشکی گروه جهادی با وجود خطر بیماری کرونا، به مشکلات چشم‌پزشکی یکی از مناطق محروم تهران رسیدگی کرد، در این مرحله نیز حدود 800 نفر معاینه شدند و حدود 600 نفر عینک تحویل گرفتند. در این زمینه، خیران حوزه چشم‌پزشکی، اتحادیه کشوری و نیز اتحادیه استانی عینک‌فروشان، پشتیبانی کردند.

جلالی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، روزانه 500 وعده غذا از یک شرکت غذایی معتبر تهران میان افراد نیازمند توزیع کردیم، همچنین روزانه، 300 الی 500 بسته معیشتی به خانواده‌های کم‌برخوردار یا آسیب‌دیده از بحران کرونا اختصاص دادیم. در این زمینه حمایت یکی از خیران بی‌ادعا در منطقه تختی تهران به نام «هاشم هاشمی قندی» بی‌نظیر است که به تنهایی هزینه تأمین بسیاری از وعده‌های غذایی و بسته‌های معیشتی را تأمین کردند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس آموزشی مجازی و حضوری برای دانش‌آموزان مقطع هشتم، نهم و دهم، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های گروه جهادی در ماه‌‌های اخیر، ترک اعتیاد 10 معتاد و نیز ارائه مشاوره رایگان حقوقی به مردم بود که این فعالیت‌ها در کنار فعالیت‌های آموزشی، در ماه‌های پیش رو، گسترش خواهد یافت.

مسئول گروه جهادی شهید جلالی ثانی با یادآوری اینکه مسجد قندی واقع در خیابان تختی(واقع درخانی آباد نو) مرکز فعالیت این گروه است، اظهار کرد: دو اپتومتر، چهار حقوقدان، تعدادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های مطرح تهران و 10 الی 15 پزشک عمومی که به طور چرخشی، مهمان گروه هستند، اعضای فعال گروه جهادی را تشکیل می‌دهند.

جلالی درباره گسترش روحیه همدلی میان مردم، اظهار کرد: همه شکل از افراد جامعه در بحران کرونا نسبت به کار خیر اقدام می‌کنند، بعضی از افرادی که به گروه، کمک مالی پرداخت می‌کنند، شاید خانم‌هایی باشند که در خیابان مورد تذکر گشت ارشاد قرار می‌گیرند، اما روحیه همدلی و اعتماد آنان به بچه‌های جهادی بسیار زیاد است و با اینکه می‌دانند ما مسجدی و بسیجی هستیم، اما کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به گروه تقدیم می‌کنند.

وی ادامه داد: در بحران کرونا، مساجد، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی، سنگر بودن خود را نشان دادند و موجب امیدواری مردم جامعه شدند. شاهد بودم که برخی از مردم محله، حین توزیع بسته‌های معیشتی به بچه‌های جهادی می‌گفتند: «خدا را شکر که شما هستید و کسی به فکر ما هست»، به بیان دیگر انسجام و اتحاد جامعه و عمق تأثیرگذاری گروه‌های جهادی در متن جامعه، بالاتر رفت.

مسئول گروه جهادی شهید جلالی‌ثانی در پایان اظهار کرد: یکی از برادران من، که مسئولیت پشتیبانی و انجام خریدهای گروه را بر عهده داشت، در فروردین‌ماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، دار فانی را وداع گفت اما پس از دست دادن ایشان، دست از کار نکشیدیم و به فعالیت ادامه دادیم. حتی به منظور تقویت روحیه کادر درمانی کشور، با حضور در بیمارستان‌ها، از 400 مدافع سلامت تقدیر و تشکر به عمل آوردیم.

یادآوری می‌شود؛ مسجد قندی، با بیش از 120 سال قدمت، یکی از پایگاه‌های مهم اجتماعی در دوران دفاع مقدس بود و به گفته مردم محله، امثال «مجید سوزوکی»‌ها از این مسجد به جبهه رفتند. از این رو بوده است که سکانس‌های به یادماندنی فیلم سینمایی اخراجی‌های 1 در همین مسجد فیلم‌برداری شد.

انتهای پیام
captcha