احیای سنت حسنه زکات گامی در تحقق عدالت اجتماعی
کد خبر: 3901842
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
امام جمعه نیمروز مطرح کرد:

احیای سنت حسنه زکات گامی در تحقق عدالت اجتماعی

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد راشکی گفت: یکی از آثار ارزشمند پرداخت زکات حاکم شدن عدالت اجتماعی در جامعه است، به طوری که با پرداخت صحیح زکات هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد راشکی، امام جمعه نیمروز، 9 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تأکید بر احیای سنت حسنه زکات، گفت: پرداخت زکات باعث توزیع عادلانه ثروت در جامعه می‌شود، و یکی از آثار ارزشمند پرداخت زکات حاکم شدن عدالت اجتماعی در جامعه است، به طوری که با پرداخت صحیح زکات هیچ فقیری در جامعه اسلامی وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه نقش مبلغان، روحانیون و رسانه‌ها در زمینه ترویج زکات در جامعه بسیار مؤثر و غیرقابل انکار است، بیان کرد: در اهمیت زکات همین بس که خداوند آن را از وجوب الهی قرار داده است. زکات از ویژگی‌های صالحین و مؤمنین است و در جامعه‌ای که این امر خدا پسندانه رعایت بشود، یقینا فقر و محرومیت‌ها ریشه‌‌کن خواهد شد.

امام جمعه شهرستان نیمروز در ادامه متذکر شد: پرداخت زکات موجب تقویت ایمان می‌شود و ایمان و عمل صالح، رضایت و قرب الهی را به‌دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام با اشاره به فرارسیدن ۱۴ خردادماه، ضمن تسلیت سالگرد رحلت جانسوز بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی درباره شخصیت بی‌نظیر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در تاریخ اسلام، بعد از دوران زندگانی معصومین(ع) در قاطعیت و صلابت، شخصیتی مذهبی مانند حضرت امام خمینی(ره) سراغ نداریم؛ ایشان شخصیتی آن چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ به دشواری می‌توان کسی را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.

خطیب نماز جمعه نیمروز حضرت امام(ره) را بزرگ‌ترین شخصیت اسلامی بعد از غیبت صغری دانست که تمام وجود خود را صرف اسلام و نظام کرده است.

وی بیان کرد: ساده‌زیستی، تسلیم‌ناپذیری در مقابل دشمنان، بصیرت، دوراندیشی و شجاعت از مهمترین ویژگی‌های حضرت امام(ره) بود که همین خصوصیات در وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی هم وجود دارد.

راشکی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، اظهار کرد: ۱۵ خرداد، یوم‌الله و روزی ماندگار در اذهان همه ایرانیان و سرآغاز شکل‌گیری نهضت ضد استکباری است.

وی با اشاره به آغاز به‌ کار مجلس یازدهم، شناخت درست از شرایط و اولویت‌های کشور را مهمترین وظیفه نمایندگان دانست و گفت: توجه به فرهنگ، اقتصاد و معیشت مردم اولویت اول مباحث کشور است که نمایندگان بایستی این امور را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

امام جمعه نیمروز با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم، بیان کرد: تقوا، انصاف، و اجتناب از حب و بغض‌های سیاسی و جناحی و اهتمام جدی به مشکلات معیشتی مردم از ضروریات کار نمایندگان مجلس است. ان‌شاءالله مجلس یازدهم، مجلسی قوی، ولایت‌مدار و در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود، که قطعا در مسیر پیش رو تمام توان خویش را برای خدمت به مردم به‌کار خواهد بست.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha