برترین تکواندوکاران قاری معرفی می‌شوند
کد خبر: 3902151
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷
مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو خبر داد:

برترین تکواندوکاران قاری معرفی می‌شوند

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن ویژه قاریان تکواندوکار به صورت غیرحضوری و با شرکت 146 نفر در دو گروه آقایان در رشته قرائت تحقیق و بانوان در رشته ترتیل و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد.

فاطمه جلالی مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو

فاطمه جلالی، مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو در گفت‌وگو با ایکنا در مورد برگزاری بخش قرآنی مسابقات تکواندو و پیشینه این مسابقات، گفت: از سال 1395 تصمیم گرفته شد در کنار مسابقات تکواندو اعم از لیگ‌ و قهرمانی‌های کشور بخش قرآنی نیز به این رقابت‌ها اضافه شود. در واقع مقرر شد تا در کنار تمام رویدادهای ورزشی مسابقات قرآن نیز ویژه قاریان تکواندوکار برگزار شود.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو افزود: این برنامه را برای ترغیب تیم‌ها و شرکت‌کنندگان به موضوع قرائت قرآن تدارک دیده‌ایم و امیدوارم در اردوهای تیم ملی، قهرمانانی که قاری قرآن نیز هستند حضور داشته باشند.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات در سال 99 اشاره و اظهار کرد: مسابقات تکواندو در دو بخش اجرای فرم و مبارزه برگزار می‌شود، در بخش مبارزه که تماس بین تکواندوکار وجود دارد امکان برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی وجود ندارد. در بخش اجرای فرم اما این امکان فراهم است لذا مسابقات امسال را تنها در این بخش که به صورت مجازی برگزار می‌شود. بر همین اساس از شرکت‌کنندگان در دو بخش بانوان و آقایان خواسته شد تا ویدئویی‌هایی را بر اساس دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده برای مسابقه ارسال کنند تا مورد ارزیابی داوران قرار بگیرد.

جلالی با بیان اینکه این مسابقات در بخش قهرمانی کشور و به صورت مقطعی است که در این زمان برگزار می‌شود،‌ گفت: در این دوره رقابت‌ها در دو گروه نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی روز گذشته 10 خردادماه برگزار شده و فینال آن هم روز 13 خردادماه برگزار می‌شود. 

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون تکواندو در ادامه با اشاره به اینکه سال‌های قبل این مسابقات در قالب لیگ‌ برگزار می‌شد اما امسال شرایط کرونایی باعث شد تا به صورت قهرمانی کشور برگزار شود، گفت:‌ هر سال مسابقات قهرمانی کشور را در همه رده‌های سنی از خردسال تا بزرگسال داشته‌ایم و در همه این رده‌ها در تمامی استان‌ها مسابقات قرآن نیز برگزار شده است. اما امسال با توجه به شرایط ایجاد شده، شروع کار را به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید فطر در این مقطع قرار دادیم. شرکت‌کنندگان مسابقات در پایان رقابت‌ها هم حکم قهرمانی دریافت می‌کنند و هم مدال و جایزه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: در سال‌های گذشته که مسابقات به صورت لیگ برگزار می‌شد، امتیاز قرآنی هر شرکت کننده و هر تیم با امتیاز اجرای فرم یا مبارزه همان شرکت کننده برابری می‌کرد و تفاوتی بین این دو نبود و در واقع امتیاز قرآنی برای تیم‌ها جنبه تشویقی داشته است. یعنی هیچ تیمی ملزم نبوده است که حتماً یک قاری داشته باشد، بلکه این یک امتیاز تشویقی برای تیم بوده است تا اگر قاری قرآن در آن تیم باشد از آن بهره‌مند شود.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن در کنار اولین دوره مسابقات آزاد غیر حضوری پومسه کشوری با عنوان «جام بزرگ مهربانی» برگزار می‌شود. مرحله مقدماتی مسابقات غیرحضوری قرآنی ویژه قاریان تکواندوکار با حضور 146 نفر در دو گروه آقایان در رشته قرائت تحقیق و بانوان در رشته ترتیل و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شده است.

در بخش آقایان آیه 30 تا آخر آیه 33 سوره مبارکه نحل و در بخش بانوان نیز آیه 71 تا پایان آیه 77 سوره مبارکه قصص در نظر گرفته شده است. مرحله مقدماتی این مسابقات روز گذشته برگزار شده و فینال آن نیز روز 13 خردادماه در خانه تکواندو فدراسیون تکواندو برگزار می‌شود. در این دوره از مسابقات و با توجه به شیوع ویروس کرونا در بخش قرآنی برترین‌ قاریان تکواندوکار معرفی خواهند شد، در صورتی که در ادوار گذشته و در مسابقات لیگ در هر تیم یک قاری تکواندو کار حضور داشت و امتیاز آن رقابت در رده‌بندی نهایی تیم‌ها در لیگ تأثیر داده می‌شد.

این مسابقات در راستای اجرایی کردن طرح پویش «دست‌هایی خدایی» برگزار و تمامی درآمد حاصله از این رقابت‌ها صرف خانواده‌های تکواندوکار آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا می‌شود.

انتهای پیام
captcha