نحوه متفاوت برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در یزد
کد خبر: 3902298
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶

نحوه متفاوت برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در یزد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف استان یزد با اشاره به نحوه متفاوت برگزاری مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن اوقاف در این استان گفت: این مسابقات در ۳ منطقه و به میزبانی ۱ شهرستان برگزار می‌شود.

نحوه متفاوت برگزاری چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن در یزدحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این دوره از مسابقات در 10 رشته، از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، دعاخوانی، تفسیر عمومی قرآن کریم در دو بخش بانوان و آقایان به صورت مشترک برگزار خواهد شد.

میرجلیلی افزود: این مسابقات در رشته‌های «قرائت تحقیق» ویژه بانوان از مرحله شهرستانی تا ملی و برای آقایان از مرحله شهرستانی تا بین‌المللی، رشته «اذان» و «هم‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم» ویژه آقایان برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف یزد گفت: شرکت کنندگان مجاز هستند به‌صورت همزمان تنها در یکی از رشته‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ ، کل و قرائت ترتیل و قرائت ترتیل یا قرائت تحقیق شرکت کنند.

وی ادامه داد: برای زمینه‌سازی و اهتمام به جذب حداکثری عموم قرآنیان به حفظ قرآن کریم، استثنائاً شرکت همزمان در یکی از رشته‌های حفظ کل یا قرائت تحقیق مجاز است. ثبت نام فقط از طریق مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.my.oghaf.ir تا ۱۶ خردادماه در حال انجام است.

میرجلیلی با اشاره به نحوه برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی بیان کرد: امسال برگزاری مرحله شهرستانی در تمام شهرستان‌ها را نخواهیم داشت و وجه تمایز برگزاری مسابقات امسال نسبت به سال‌های گذشته و با هدف ارتقای کیفی و مدیریت منابع مالی در مرحله شهرستانی به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود. استان به سه منطقه یک شامل «شهرستان یزد»، منطقه دو شامل شهرستان‌های «میبد، اردکان، اشکذر، بخش زارچ» و منطقه سه شامل شهرستان‌های «بافق، بهاباد، تفت، مهریز، خاتم، ابرکوه» تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد: میزبان مسابقات مرحله شهرستانی در منطقه یک؛ شهرستان یزد و در روزهای 26 و 27 خردادماه، شهرستان اردکان میزبان منطقه دو در روزهای 6 تیرماه ویژه خواهران و 13 تیرماه ویژه برادران، شهرستان مهریز میزبانی منطقه سه در روزهای 20 تیرماه ویژه خواهران و 27 تیرماه ویژه برادران خواهد بود. برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که در روزهای 23 و 24 مردادماه سال جاری در شهر یزد برگزار می‌شود، راه خواهند یافت.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به درخشش یزدی‌ها در چهل و دومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم گفت: بر اساس نتایج اعلامی از مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان یزد از لحاظ فنی حائز رتبه‌های برتر تیمی در این دوره از مسابقات را کسب کرد.

میرجلیلی افزود: همچنین در این دوره از مسابقات، استان یزد موفق به کسب رتبه دوم تیمی در بخش برادران و رتبه ۱۳ تیمی در بخش خواهران شد و در بخش مدال آوری نیز یزدی‌ها رتبه نهم در بخش برادران و رتبه هشتم در بخش خواهران را از آن خود کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: نتایج ارزیابی مذکور، جایگاه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و فرهنگی استان را در پرورش و معرفی قهرمانان قرآنی به جامعه نشان می‌دهد. بر این اساس باید شرایط لازم برای تربیت و رقابت صحیح همراه با انگیزه و نشاط معنوی بیشتر را بین جوانان استان ایجاد کنیم تا در چهل و سومین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم نیز شاهد رشد و ارتقا فنی و کیفی بیشتر رقابت‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha