اعلام آمادگی رام‌الله برای دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی در مسکو
کد خبر: 3902525
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶

اعلام آمادگی رام‌الله برای دیدار با مسئولان رژیم صهیونیستی در مسکو

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رام‌الله برای دیدار با رژیم صهیونیستی در مسکو آماده است، اما بیم آن را دارد که طرف اسرائیلی مجدداً از این دیدار سر باز بزند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیا الیوم، «ریاض المالکی»، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز، دوشنبه در نشست خبری گفت که «رهبران فلسطینی به رئیس جمهور اعتماد دارند و مطمئن هستیم که چنین دیداری نتیجه بخش بخواهد بود و طرفین را به پای میز مذاکره بر می‌گرداند و اجرای طرح‌های اسرائیلی برای الحاق بخش از کرانه باختری به فلسطین اشغالی را متوقف می‌کند، بنابراین فلسطین بار دیگر مانعی برای دیدار با طرف اسرائیلی در مسکو نمی‌بیند».

المالکی افزود: دو بار تلاش شده که بنیامین نتانیاهو و محمود عباس در روسیه با یکدیگر دیدار و گفت‎و‌گو کنند، اما هر دو بار به دلیل مواضع اسرائیل با شکست مواجه شده است.

وی تصریح کرد که نمی‌داند پوتین برای تلاش جدید و متقاعد کردن نتانیاهو برای دیدار با طرف فلسطینی آماده است و تردید دارد که در صورت دعوت مجدد از وی به روسیه، به این کشور سفر کند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان تأکید کرد که رام‌الله آماده است تا از طریق ویدئو کنفرانس تحت نظارت مسکو با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کند؛ هرچند در دستیابی به نتایج ملموس تردید وجود دارد.

انتهای پیام
captcha