زمان‌سنجی و زمان‌شناسی؛ مهمترین ویژگی امام خمینی(ره)
کد خبر: 3902979
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱

زمان‌سنجی و زمان‌شناسی؛ مهمترین ویژگی امام خمینی(ره)

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه زمان‌سنجی و زمان‌شناسی مهمترین ویژگی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی است گفت: امام هم در اقدامی به‌موقع و به‌جا رهبری این انقلاب را به دست گرفت ایشان اقدام نرم افزاری این قیام را از سال ۳۲ شروع و در سال ۴۲ قیام علیه رژیم پهلوی را علنی کرد.

زمان‌سنجی و زمان‌شناسی؛ مهمترین ویژگی امام خمینی(ره)

به گزارش ایکنا از سمنان ، به نقل از دفتر امام جمعه شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه این شهر عصر روز گذشته 14 خرداد در مراسم بزرگداشت امام راحل و شهدای ۱۵ خرداد در مسجدالنبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه زمان‌سنجی مقوله مهمی در حرکت‌ها و تأثیرگذاری آن‌ها است، اظهار کرد: باید از حوادث تاریخی درس گرفت، که در این راستا اگرچه سلیمان بن صرد خزاعی و حبیب بن مظاهر هر دو درراه خدا کشته شدند اما سلیمان هیچگاه جایگاه حبیب بن مظاهر را نخواهد داشت چون به موقع و هنگامی که امام حسین (ع) و نماینده امام در کوفه مسلم بن عقیل کمک خواستند اقدام نکرد.

امینی ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد در آن زمان پشت امام راحل را خالی نکردند و کفن‌پوش و به خیابان‌ها آمدند با این اقدامات به موقع نامشان در تاریخ ماندگار و ۱۵ سال بعد به نتیجه رسید و انقلاب پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ۱۵ خرداد به گردن انقلاب و به گردن ما حق‌دارند و امام هم همواره نسبت به این قیام حس داشت متذکر شد: چه خوب است هنرمندان ما در این خصوص همچنان کار کنند و دست به قلم باشند تا بتوانند بیشتر این حادثه را به نسل آینده معرفی کنند.

وی در مورد زمان‌سنجی و زمان‌شناسی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: امام هم در اقدامی به‌موقع و به‌جا رهبری این انقلاب را به دست گرفت ایشان اقدام نرم افزاری این قیام را از سال ۳۲ شروع و در سال ۴۲ قیام علیه رژیم پهلوی را علنی کرد.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه دین‌داری در طول تاریخ هزینه داشته و اگر کسی فکر کند دینداری بدون هزینه رخ می‌دهد در اشتباه خواهد بود یادآور شد: امام راحل نیز در این راه هزینه‌های زیادی از جمله تبعید به کشورهای مختلف، خوردن سیلی، تهدید به قتل، جلوگیری از ورود به کشور و غیره پرداختند.

امینی با اشاره به وقایع مختلف ابتدای انقلاب از جمله شهادت بهشتی ویارانش، فتح خرمشهر و وقایعی از این قبیل اظهار کرد: امام راحل در هنگام مواجهه با این حوادث کاملاً آرام بود چون به وعده خدا ایمان داشت انسان وقتی باخدا معامله کند خدا هم جوابش را خواهد داد، که در این راستا ۱۰ سال اول انقلاب بااینکه هشت سال در جنگ بودیم و افراد و شخصیت‌های زیادی را از دست دادیم و بعد حدود ۱۰ ماه از قبول قطعنامه ایشان به رحمت خدا رفتند، تشییع پیکر ایشان با آن عظمت و شکوه غیر قابل تصور خیلی‌ها بود.

امینی افزود: ۱۲ بهمن ۵۷ با آن استقبال باشکوه و در ۱۴ خرداد ۶۸ باز هم آن تشییع جنازه عظیم وعده‌ای که خداوند به کسانی می‌دهد که با او معامله کنند همانند شهید سلیمانی در این عصر بااینکه بسیاری از مردم حتی یکبار هم از نزدیک با شهید سلیمانی مواجه نشده بودند ولی در دو کشور ایران و عراق چنان تشییع باشکوهی برای ایشان رقم زدند که در تاریخ بی سابقه بود.

یادآور می‌شود در این مراسم که هم به صورت حضوری با رعایت فاصله اجتماعی به میزبانی مسجد النبی (ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و به صورت مجازی زنده (لایو) از طریق صفحه اینستاگرام پخش شد بعد از مداحی و مرثیه‌سرایی یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد گرامی داشته شد.

انتهای پیام
captcha