ساخت دیوار هوشمند در مرز غزه
کد خبر: 3903126
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
پایگاه خبری اسرائیل دیفنس اعلام کرد:

ساخت دیوار هوشمند در مرز غزه

پایگاه خبری اسرائیل دیفنس در گزارشی از طرح جدید ارتش اسرائیل برای ساخت آزمایشی دیوار هوشمند مرزی با محوریت استفاده از ربات ها و کاهش نقش انسان در بخش هایی از مرزهای غزه خبر داد.

ساخت دیوار هوشمند مرزی با محوریت استفاده از ربات‌ها در مرز غزهبه گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری قدس (قدسنا)، پایگاه اینترنتی اسرائیل دیفنس در گزارشی اعلام کرد آویو کوخاوی فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی برای افزایش استفاده از ادوات جنگی کنترل از راه دور یا همان ربات‌ها در ارتش براساس طرح نظامی 5 ساله تنوفا تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش ارتش اسرائیل در این چارچوب قصد دارد از ربات‌ها در حفاظت از مرزها استفاده کند و برای این منظور ساخت اولین نمونه مرز هوشمند و مرگبار در دستور کار قرار گرفته است که به صورت آزمایشی در حدود 5 تا 10 کیلومتر از مرزهای غزه اجرا خواهد شد.

در این پروژه از پهپادها، رادارها و سامانه‌های نظارتی پیشرفته استفاده می‌شود، همچنانکه در آن ربات‌های مجهز به سلاح‌های متنوع به کارگیری خواهد شد. هدف از اجرای این طرح توانمندسازی عناصر مرزبانی برای مواجهه با حوادث از راه دور و بدون نیاز برای رسیدن نیروهای پیاده یا تانک‌ها به محل حادثه است.

اسرائیل دیفنس ادامه داد هدف از اجرای این پروژه افزایش توانایی ارتش برای محدود ساختن دایره هر گونه درگیری در مرزهای غزه است، علاوه بر اینکه کاهش خطرات جانی برای سربازان نیز از دیگر اهداف این طرح است.

برخی منابع مطلع در ارتش تأکید کردند این پروژه هنوز در مرحله ابتدایی بوده و پس از انجام ماه‌ها بحث و بررسی میان ارتش و صنایع نظامی به مرحله اجرایی شدن رسیده است.

ارتش اسرائیل برای اجرای این طرح نظامی نسبت به خرید پهپاد از یک شرکت کانادایی و همچنین خرید سامانه‌های امنیتی دیگر از صنایع هوایی اسرائیل و شرکت صهیونیستی البیت اقدام خواهد کرد.

لازم به ذکر است این پروژه در مرحله آزمایشی قرار داشته که عملکرد آن پیش از اجرا در مرزهای اردن، سوریه، لبنان و مصر در بخش‌هایی از مرز غزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام
captcha