داستان زندگی دو برادر روشندل حافظ قرآن مصری + عکس
کد خبر: 3903344
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

داستان زندگی دو برادر روشندل حافظ قرآن مصری + عکس

«اسلام اشرف» و «امیر اشرف»، دو برادر روشندل مصری، با وجود فقدان نور دیده، در مسیر قرآن گام برداشته و با نور دل آیات وحی را حفظ کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، این دو برادر از بدو تولد نابینا بوده‌اند و خداوند از همان کودکی عشق به قرآن را در دل آنان قرار داد و نعمت حفظ قرآن را به آنان عطا کرد.

پدرشان که کارگری ساده است، وقتی عشق آن دو به قرآن را دید و صوت زیبایشان را شنید، تصمیم گرفت که شرایط یادگیری تلاوت و تجوید قرآن را برای فرزندانش فراهم کند.

شیخ معروف بدوی، از حافظان قرآن اوقاف مصر، که خود نیز روشندل است، استعداد این دو روشندل را کشف کرد و سبب شد آن‌ها قرآن را با ترتیل حفظ کنند و حتی در مناسبت‌ها قرآن بخوانند. این دو برادر رتبه‌های نخست مسابقات قرآن مدرسه محل تحصیلشان را، که هر سال برگزار می‌شود، نیز کسب کرده‌اند. اسلام اشرف 13 ساله و در کلاس ششم ابتدایی در مدرسه روشندلان «نور» در سوهاج مصر مشغول تحصیل است و امیر 11 ساله و در کلاس چهارم همین مدرسه درس می‌خواند.

پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر به سراغ این دو برادر رفته تا روایتگر داستان زندگی آنان باشد. این دو برادر به الیوم السابع گفتند که طی دو سال قرآن را به طور کامل با احکام تجوید حفظ کرده‌ و در بسیاری از مسابقات مدرسه شرکت داشته و چندین بار رتبه نخست حفظ قرآن را از آن خود کرده‌اند.

آن‌ها اکنون به صورت رایگان در مناسبت‌ها قرآن تلاوت می‌کنند و بهترین الگویشان شیخ عبدالفتاح طاروطی، قاری رادیو مصر، است و آرزو دارند پس از فراغت از تحصیل، قاری مناسبت‌ها و محافل مصر شوند.

شیخ معروف بدوی، استاد روشندل این دو برادر، نیز می‌گوید: به آنان افتخار می‌کنم؛ چراکه از کودکی شاگردم بودند و قرآن را طی دو سال با احکام تجوید نزد من فراگرفتند. این دو استعداد خوبی در حفظ و تلاوت قرآن دارند و امیدوارم پس از فراغت از دانشگاه، از قاریان مناسبت‌ها و محافل مصر شوند.

پدر اسلام و امیر نیز از مسئولان امر می‌خواهد که قرائات سبع (قرائت‌های هفتگانه قرآن) را برای تکمیل مسیر حفظ قرآن و آشنایی آنان با تمامی قرائات قرآن‌ به این دو روشندل نوجوان آموزش دهند.

انتهای پیام
captcha