زندگی در غربت و حفظ قرآن با نور دل
کد خبر: 3910415
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

زندگی در غربت و حفظ قرآن با نور دل

هبه، نورالهدی و مصطفی سه خواهر و برادر روشندل سوریه‌ای هستند که در «غازی عینتاب» ترکیه زندگی می‌کنند و با فقدان نور دیده، با نور دل حافظ قرآن شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از orient-news، هبه القناوی 18 ساله، نورالهدی 13 ساله و مصطفی 11 ساله است و این سه خواهر و برادر سوری در استان «غازی عینتاب» ترکیه با حمایت والدین خود، قرآن را حفظ کرده‌اند.

این سه روشندل بدون استاد و با کمک نزدیکان و خانواده و از طریق ضبط صوت موفق به حفظ قرآن شده‌اند و به دارالفتوای غازی عینتاب مراجعه کرده‌اند تا گواهینامه رسمی سازمان دیانت ترکیه در حفظ قرآن را دریافت کنند.

حسین هازرلار، رئیس دارالفتوای غازی عینتاب، درباره این سه روشندل سوری اظهار کرد: ما آن‌ها را دیدیم. آن‌ها واقعاً افراد موفقی هستند و ارتباط آیات و ترتیب سوره‌ها و آیات را از ابتدا تا انتها به خوبی می‌دانند.

وی افزود: این سه خواهر و برادر قرآن را حفظ و حرف به حرف و کلمه و کلمه آیات را در قلبشان حک کرده‌اند و با حفظ قرآن از طریق ضبط صوت، یک بار دیگر اعجاز قرآن را نشان داده‌اند.

القناوی، مادر این حافظان روشندل، نیز تأکید کرد: در روند تربیت فرزندانش و آموزش حفظ قرآن با آنان مشکل خاصی نداشته‌ است. این واقعاً زیباست و من آرزو دارم آن‌ها آینده‌ای افتخارآمیز را رقم بزنند.

مصطفی، که خردسال‌ترین روشندل خانواده است، اظهار کرد: در طول یک سال قرآن را حفظ کردم. مادرم برایمان ضبط صوتی خریده بود که با آن قرآن گوش می‌دادم. بعد ضبط را خاموش می‌کرد و من آیاتی را که شنیده بودم تکرار می‌کردم و این گونه کل قرآن را حفظ کردم.

انتهای پیام
captcha