آخرین اخبار از تحرکات آمریکا در بغداد
کد خبر: 3885280
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

آخرین اخبار از تحرکات آمریکا در بغداد

در حالی که پایگاه «التاجی» در شمال بغداد میزبان نظامیان تروریست آمریکایی است و صبح امروز نیز هدف حملات گسترده راکتی قرار گرفت، سفارت آمریکا در دستورالعملی امنیتی از لغو فعالیت کنسولگری این کشور در اربیل خبر داد و شماری از اعضای پارلمان عراق از شدت گرفتن عملیات مقاومت خبر می‌دهند.

آخرین اخبار از تحرکات آمریکا در بغداد

به گزارش ایکنا به نقل از  پایگاه خبری بغداد الیوم، سفارت آمریکا در عراق امروز با صدور بیانیه‌ای، دستورالعمل‌های امنیتی جدیدی را برای اتباع خود در این کشور صادر و کنسولگری خود در اربیل را پنج روز تعطیل کرد.

در این بیانیه آمده است که با توجه به بحران‌های فزاینده منطقه و لزوم احتیاط، تمامی خدمات کنسولی و گذرنامه در کنسولگری اربیل از ۱۵ الی ۱۹ مارس (از فردا الی آخر هفته) انجام نخواهد شد.

در همین راستا شماری ار اعضای پارلمان عراق حملات آمریکا به مواضع نیروهای امنیتی عراق را در راستای تلاش برای بازگشت داعش به این کشور خواندند و پیش‌بینی کردند که عملیات‌های مقاومت علیه نظامیان اشغالگر آمریکایی شدت بگیرد. 

شبکه المیادین گزارش داد: «حسن سالم»، نماینده پارلمان عراق، در واکنش به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی در بغداد با بیان اینکه آمریکایی‌ها همچنان پایگاه‌های امنیتی عراق را هدف قرار می‌دهند، تصریح کرد: حمله به پایگاه‌های حشدالشعبی و ارتش عراق توسط نظامیان آمریکا به مثابه اعلام جنگ با این کشور است.

انتهای پیام
captcha