عذرخواهی مسئول هندی به خاطر تبعیض علیه مسلمانان
کد خبر: 3903788
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۸

عذرخواهی مسئول هندی به خاطر تبعیض علیه مسلمانان

مالک یک بیمارستان خصوصی در ایالت راجستان هند به خاطر عدم پذیرش بیماران مسلمان از سوی کادر درمانی این بیمارستان، از مسلمانان عذرخواهی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از هندو، مالک بیمارستانی در سردارشهر در منطقه چورو در ایالت راجستان، به خاطر رفتار برخی از کارکنان این بیمارستان در پذیرش نکردن بیماران مسلمان، عذرخواهی کرد.
 
گفتگوی آنلاین کارکنان این بیمارستان در یک گروه واتس‌اپی در این کشور جنجال‌برانگیز شده است. در این گفتگوها برخی از این کارکنان بیمارستان مدعی شدند که عدم پذیرش بیماران مسلمان اقدام بسیار خوبی بوده زیرا کرونا در بین مسلمانان شیوع دارد و آنها برای درمان باید به پزشکان مسلمان مراجعه کنند. یکی دیگر از آنها اعلام کرد از بیماران مسلمان عکس ارتوپدی نمی‌گیرد.

سانیل چودری، جراح ارتوپد که مدیریت این بیمارستان را بر عهده دارد در پستی در فیس‌بوک، از این سخنان، عذرخواهی و اعلام کرد کارکنان این بیمارستان قصد نداشتند احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کنند.
 
وی افزود: بیمارستان قصد ندارد هیچ یک از جوامع را از خدمات درمانی محروم کند.

پلیس پس از دریافت شکایتی از سوی یکی از رهبران محلی مسلمان، درباره این رخداد تحقیقات خود را آغاز کرده است.
 
اخیرا و به‌ویژه در پی شیوع کرونا، تبعیض علیه مسلمانان در بیمارستان‌های هند افزایش یافته است. دو ماه قبل، دو کودک تازه متولد شده پس از آنکه بیمارستان‌های هند از پذیرش مادران مسلمان آنها خودداری کردند، جان خود را از دست دادند.
 
اعضای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور مدعی شده‌اند انتشار کرونا در این کشور ناشی از برگزاری نشست یک گروه مسلمان در دهلی نو در اواسط ماه مارس بوده است. 
انتهای پیام
captcha