«نمی‌توانم نفس بکشم» قرن‌ها پیش بر زبان بلال جاری شد
کد خبر: 3903883
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
خطیب کانادایی:

«نمی‌توانم نفس بکشم» قرن‌ها پیش بر زبان بلال جاری شد

یک خطیب کانادایی ضمن محکوم کردن نژادپرستی در آمریکا، گفت: جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» که باعث خروش مردم در آمریکا و دیگر کشورها شده، قرن‌ها پیش در ادبیات دعوت اسلامی وجود داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از «عربی 21»، امام جماعت مسجدی در کانادا در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، با اشاره به اعتراضات مردم آمریکا و دیگر کشورها علیه نژادپرستی و ظلم و ستم به سیاه‌پوستان، گفت:‌ «بلال حبشی» مؤذن پیامبر اسلام‌(ص) نخستین فرد در صدر اسلام بود که جمله «نمی‌توانم نفس بکشم» را در مقابله با ظلم و ستم مشرکان و برای حفظ دین اسلام بر زبان آورد.
 
وی گفت: این صحابی گرانقدر یک مسلمان سیاه‌پوست بود که در راه حق مبارزه کرد و به دلیل رنگ پوست و مسلمان شدنش با انواع شکنجه‌ها و آزارها روبه‌رو شد.
«نمی‌توانم نفس بکشم» قرن‌ها پیش بر زبان بلال جاری شد
این امام جماعت کانادایی با اعلام اینکه ما همه انواع ظلم و ستم را محکوم می‌کنیم، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر تأکید کردند که پروردگار شما یکی است و عرب بر عجم و عجم بر عرب، سرخ‌پوست بر سیاه‌پوست و سیاه‌پوست بر سرخ‌پوست برتری ندارد جز با تقوا.
 
کشتار جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، که در 25 ماه می (5 خردادماه) به دست یک پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس واقع در ایالت مینه‌سوتای آمریکا رخ داد، اعتراضات و واکنش‌های گسترده‌ای در آمریکا و سایر کشورها در پی داشته است.
 
پس از کشته شدن این سیاه‌پوست، ده‌ها هزار نفر در کشورهای مختلف جهان و شهرهای مختلف آمریکا تظاهرات‌های گسترده‌ای را در رد نژادپرستی برپا کردند.
انتهای پیام
captcha