کد خبر: 3903956
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴

برگزاری رویدادهای مد در فضای مجازی صرفاً با مجوز کارگروه مد و لباس

با صدور بیانیه‌ای از سوی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور اعلام شد: برگزاری هر نوع رویداد هنری حوزه هنر صنعت مد و لباس در فضای مجازی فقط با تأیید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور مجاز است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، مرضیه شفاپور، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با انتشار بیانیه‌ای، برگزاری رویدادهای هنری مد و لباس در فضای مجازی را مشروط به قرار گرفتن در چارچوب‌های قانونی کشور و اخذ تأییدیه از این نهاد دولتی اعلام کرد.

بنا به گفته وی برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مد و لباس در فضای مجازی فقط در چارچوب قوانین و مقررات جاری کشور و با اخذ تأییدیه از دبیرخانه این کارگروه مجاز است.

در متن این بیانیه آمده است:

۱- با توجه به افزایش مصرف محصولات فرهنگی و هنری مد و لباس در فضای مجازی، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری توسط دستگاه‌ها و مؤسسات در فضای مجازی را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می‌کنیم.

۲- اصول و ضوابط محتوایی تولید و عرضه محصولات و آثار فرهنگی و هنری حوزه مد و لباس تابع همان مقررات جاری طراحی و تولید محصولات فرهنگی و هنری است و صرف فراهم بودن بستر عرضه در فضای مجازی نمی‌تواند ناقض آن مقررات باشد.

۳- برگزاری پویش‌ها، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و سایر رویدادهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای، عرضه و فروش محصولات در فضای مجازی هم بدون هماهنگی این کارگروه در سراسر کشور غیرمجاز است.

۴- دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر عرضه آثار فرهنگی و هنری از طریق رسانه‌های برخط نیز همچون شرایط برگزاری جشنواره و نمایشگاه و دوره‌های آموزشی حوزه مد و لباس می‌باشد و این امر نیازمند اخذ شناسه شیما از کمیسیون ماده چهار کارگروه ساماندهی مد و لباس است.

۵- با ابلاغ دستورالعمل مذکور، هرگونه نمایش، عرضه و فروش محصولات حوزه مد و لباس در بسترهای دیجیتال باید با هماهنگی دبیرخانه کارگروه ساماندهی مد و لباس باشد.

 

انتهای پیام
captcha