«نه» به نژادپرستی، بر دیوار حائل کرانه باختری
کد خبر: 3904080
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

«نه» به نژادپرستی، بر دیوار حائل کرانه باختری

یک نقاش فلسطینی دیوار حائل رژیم اسرائیل در کرانه باختری را به عنوان نماد نژادپرستی برای رسم نقاشی جورج فلوید انتخاب کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی»، یک نقاش فلسطینی با نقاشی چهره جورج فلوید بر دیوار حائل در کرانه باختری و نوشتن عبارت «نمی‌توانم نفس بکشم ... من عدالت می‌خواهم نه اکسیژن» خشم خود را به نژادپرستی نشان داد.

«تقی‌الدین سباتین»، نقاش ۳۱ ساله فلسطینی اهل بیت‌لحم، دیوار حائلی را که در این شهر از سوی رژیم اسرائیل بنا شده است، به عنوان نماد نژادپرستی برای به تصویر کشیدن چهره جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، انتخاب کرده است.

سباتین در این باره می‌گوید: چهره فلوید را برای همدردی با این شخص، که به صورت وحشیانه‌ای به قتل رسید، نقاشی کردم. هرچند در فلسطین نیز افراد زیادی با چنین روش‌هایی کشته می‌شوند.

وی افزود: روش قتل فلوید با قتل «ایاد الحلاق» جوان فلسطینی معلول که به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در قدس به شهادت رسید و دیگر فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری تفاوتی ندارد. من این تصویر را روی دیوار حائل کشیدم تا حجم نژادپرستی رژیم اشغالگر صهیونیستی را نشان دهم؛ زیرا این رژیم دیوار حائل را، که آینه تمام‌نمای ظلم و تفرقه است، در سرزمین فلسطین بنا کرده است.

یادآور می‌شود، پیش‌تر نیز یک نقاش ناشناس تصویر چهره فلوید را بر قسمت دیگری از این دیوار نقاشی کرده بود. قتل فجیع جورج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به دست پلیس شهر مینیاپولیس آمریکا در ۲۵ می گذشته (۵ خردادماه) واکنش‌های بسیاری را در سطح محلی و جهانی در پی داشته است. رژیم صهیونیستی دیوار حائل میان کرانه باختری و مناطق اشغالی فلسطین را در سال ۲۰۰۲ و زمان حکومت آریل شارون بنا کرد. فلسطینیان نیز ساخت این دیوار را اقدامی نژادپرستانه تلقی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha