مصر بر حمایت از حقوق ملت فلسطین تأکید کرد
کد خبر: 3904262
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱

مصر بر حمایت از حقوق ملت فلسطین تأکید کرد

وزیر خارجه مصر بر حمایت کشورش از مسئله فلسطین و حقوق فلسطینیان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از «روسیا الیوم»، «سامح شکری»، وزیر امور خارجه مصر، در نشست اضطراری کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله فلسطین که دیروز، 21 خردادماه، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از تلاش‌ برای حل مسئله فلسطین و قراردادهای بین‌المللی در این باره حمایت کرد.
 
وی همه اقدامات یک‌جانبه رژیم صهیونیستی را که با قوانین بین‌المللی در تعارض است رد کرد و درباره پیامدهای خطرناک این اقدامات و تلاش اسرائیل برای الحاق کرانه باختری هشدار داد.
 
وزیر خارجه مصر همچنین خواستار حمایت بین‌المللی از مسئله فلسطین شد و از کشورهای اسلامی خواست که از ملت فلسطین برای حل مشکلات معیشتی آنها، که در اثر شیوع بیماری کرونا به وجود آمده است، حمایت کنند.
 
یادآور می‌شود، نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره مسئله فلسطین و طرح الحاق کرانه باختری روز گذشته به ریاست عربستان و به صورت ویدئوکنفرانس با حضور اعضای این سازمان برگزار شد.
 
در بیانیه پایانی این نشست آمده است: در صورتی که طرح الحاق اتفاق بیفتد باطل خواهد بود و اسرائیل با این اقدام رسما لغو تمام توافقنامه‌های امضا شده (با ساف) را از طرف خودش بعلاوه پایان روند حل و فصل بر اساس مذاکره‌ (مذاکرات سازش) را اعلام کرده است.
 
در این بیانیه از تصمیم تشکیلات خودگردان در لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی حمایت و تأکید شده: هر پیشنهادی از هر طرفی که حق ملت فلسطین در استقلال، آزادی و حاکمیت بر اراضی فلسطین از مرزهای ۱۹۶۷ را به رسمیت نشناسد، از جمله طرح ارائه شده از سوی دولت فعلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» مردود است.
 
انتهای پیام
captcha