مناطق آزاد از مهم‌ترین عوامل تحقق «جهش تولید» هستند
کد خبر: 3904443
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۷

مناطق آزاد از مهم‌ترین عوامل تحقق «جهش تولید» هستند

رئیس کل دادگستری سیستان‌وبلوچستان گفت: مناطق آزاد از مهم‌ترین عوامل تحقق «جهش تولید» هستند؛ این سازمان‌ها باید با توجه ویژه به توسعه صنایع دانش‌بنیان در منطقه، به تحقق شعار سال کمک کنند.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد چابهار، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا، رئیس کل دادگستری استان، شب گذشته،  23 خردادماه در نشست با مدیران منطقه آزاد چابهار با موضوع «تولید و اشتغال» گفت: اشتغال مولد و تولیدات صنعتی بزرگ را در این منطقه انتظار داریم و یکی از رموز موفقیت عنصر زمان‌بندی پروژه‌هاست؛ اینکه برای شروع، سقف مشخصی در نظر گرفته و پروژه‌ها در وقت به ثمر برسند.

وی ادامه داد: مناطق آزاد از مهم‌ترین عوامل تحقق «جهش تولید» هستند؛ این سازمان‌ها باید با استفاده از ایده‌های نو و توجه ویژه به توسعه صنایع دانش‌بنیان در منطقه، به تحقق شعار سال کمک کنند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: فعالانی که مجوز گرفته‌اند، اما هیچ اقدام عملی صورت نگرفته درخصوص لغو مجوز اقدامات لازم صورت گیرد تا حق کسانی که در حال فعالیت هستند ضایع نشود و در این خصوص از ظرفیت سازمان بازرسی و دستگاه قضایی استفاده شود.

مصطفوی‌نیا بیان کرد: ریاست قوه قضاییه تکلیف کرده که در سال «جهش تولید» در این خصوص حضور جدی داشته باشیم و این انتظار از فعالان اقتصادی می‌رود که به شعار سال، توجه ویژه داشته باشند.

وی اعلام آمادگی کرد که با توجه به نامگذاری سال ۹۹ با عنوان سال «جهش تولید» از همه ظرفیت‌های قوه قضاییه در حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع آن‌ها استفاده شود.

امسال سال شکوفایی عمرانی منطقه آزاد چابهار است

عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز گزارشی از اقدامات این سازمان در حوزه اقتصادی، پیشبرد زیرساخت‌ها، شفافیت‌سازی‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و مسئولیت‌های اجتماعی در بحران ویروس کرونا ارائه کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: روندی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم، روندی توسعه‌ای در رونق اقتصادی است و تلاش می‌شود با پیشنهادهای اصلاحی‌ که بخش عمده‌ای از یافته‌ها و دستاوردهای آن با کمک سازمان بازرسی و نظارت دستگاه مقامات قضایی محقق شده در حفظ حقوق بیت‌المال گام برداریم.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری سال‌های اخیر عموماً در حوزه جهش تولید صورت گرفته و کمیته رفع موانع تولید برای رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی به‌صورت منظم هفتگی برنامه‌ریزی شده و پیگیری می‌شود.

کردی اضافه کرد: روند کارها و پروژه‌های عمرانی در سال‌های اخیر پیشرفت خوبی داشته به طوری که امسال، سال شکوفایی عمرانی است.

وی به اقدامات انجام شده در روستای تیس چابهار اشاره کرد و افزود: کارهای خوبی مانند مرتفع کردن مشکل آب قسمتی از روستا و تعیین تکلیف املاک و اراضی که در محدوده منطقه آزاد است انجام شده که حدود ۱۰۰ سند آماده واگذاری خواهند بود.

کردی اظهار کرد: در بحث مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات بی‌سابقه‌ای به گواه مردم محلی با مشارکت خیران و دستگاه‌های تخصصی از محل بودجه سازمان انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به بحران کرونا، بیان کرد: جهت مقابله و پیشگیری با بیماری کرونا اقدامات خوبی صورت گرفته؛ ستادی تشکیل دادیم که ضدعفونی فضاها تا هفته اول اردیبهشت، تامین ۲۰۰ تخت بیمارستانی با منابع سازمان و همکاری شبکه بهداشت و درمان و اختصاص بودجه به ستاد مبارزه با کرونا از جمله این اقدامات هستند.

انتهای پیام
captcha