از سرگیری دوره‌های حفظ قرآن در مساجد غزه
کد خبر: 3904481
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

از سرگیری دوره‌های حفظ قرآن در مساجد غزه

وزارت اوقاف و امور دینی غزه اعلام کرد: جلسات حفظ قرآن و دوره‌های قرآنی و علمی در تمامی مساجد این شهر برای بانوان و آقایان از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از «البوابه نیوز»، این دوره‌ها از امروز، 14 خردادماه، طبق تدابیر پیشگیرانه و اقدامات احتیاطی برای حفظ سلامت در برابر بیماری کرونا از سر گرفته خواهد شد.

وزارت اوقاف و امور دینی غزه اعلام کرد: پس از مشاوره با گروه‌های کارشناس و نهادهای ذیربط ازسرگیری جلسات حفظ قرآن و دوره‌های قرآنی و علمی مساجد مورد توافق قرار گرفت.

این وزارتخانه همچنین بر ضرورت اجرای تدابیر پیشگیرانه همچون حفظ فاصله حداقل دو متری میان قرآن‌آموزان تأکید کرد و آوردن قرآن و فرش (زیرانداز) از خانه را برای شرکت‌کنندگان ضروری دانست.

بنا بر این گزارش، قرآن‌آموزان بیمار و کسانی که سیستم ایمنی آنان ضعیف است، از حضور در جلسات حفظ قرآن منع شده‌اند و هر قرآن‌آموز باید در جایی بنشیند که تهویه خوبی داشته باشد و تا حد امکان جلسات کوتاه خواهد بود.

برپایی جلسات قرآنی در اتاق‌های بسته نیز ممنوع است و نوشیدنی‌ها در ظرف‌های یکبار مصرف و غذا نیز در ظرف‌های دربسته، به وسیله کسانی که پوشش بهداشتی و ماسک دارند، توزیع خواهد شد.

همچنین مسئولان برگزاری دوره‌های قرآنی و علمی و مدرسان حاضر موظفند قرآن‌آموزان را در اجرای اقدامات پیشگیرانه کنترل و بر این امر نظارت کنند.

انتهای پیام
captcha