فاصله‌گذاری اجتماعی در امتحانات دانش‌آموزان رعایت شود
کد خبر: 3904571
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

فاصله‌گذاری اجتماعی در امتحانات دانش‌آموزان رعایت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان و دانشجویان تأکید کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، 24 خردادماه در نود و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این دانشگاه، بر رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در زمان برگزاری آزمون‌های دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نمی‌شود، مگر با همت همگانی و همدلی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی که مهم‌ترین آن بهداشت دست، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌ویژه در مکان‌های عمومی و محیط های بسته است.

وی با تأكید بر اینکه برگزاری هرگونه آزمون در استان برای دانشجویان، باید بر اساس رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود، گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در فارس و استان‌های همجوار، لازم است کارشناسان بهداشت نیز به‌صورت روزانه از محل برگزاری آزمون‌ها بازدید و تدابیر موردنیاز انجام شود.

لطفی تأکید کرد: دانش‌آموزان نیز در هنگام شرکت در آزمون‌های تحصیلی لازم است خطر ابتلا به کرونا را جدی گرفته و از هرگونه رفتار پُرخطر بپرهیزند، هنگام خارج شدن از خانه و در زمان برگزاری آزمون از ماسک استفاده کرده و مرتب دستان خود را ضدعفونی و یا بشویند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از پدر و مادرها نیز خواست تا ضمن تداوم آموزش شیوه جدید زندگی خود و فرزندانشان در این بحران، به رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی به ویژه در مراکز شلوغ پایبند بمانند.

وی در ادامه ضمن اعلام انجام دو هزار و ۳۷۲ مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت‌رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات مرتبط با اهداف بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند و مقرر شد امکان برگزاری آزمون‌ها برای دانشجویان به‌صورت مجازی در شورای آموزشی دانشگاه مطرح و پس از بررسی‌های لازم، نتیجه به ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه اعلام شود.

انتهای پیام
captcha