تجمع مسلمانان نیوجرسی در محکومیت خشونت پلیس آمریکا
کد خبر: 3904876
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷

تجمع مسلمانان نیوجرسی در محکومیت خشونت پلیس آمریکا

شماری از گروه‌های مسلمان در شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی جمع شدند تا برخورد وحشیانه پلیس در حادثه قتل جورج فلوید را محکوم و در مورد نژادپرستی و مذهب صحبت کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیوجرسی، شورای عدالت اجتماعی  وابسته به شاخه نیوجرسی حلقه اسلامی آمریکای شمالی(ICNA)، یكی از برگزاركنندگان این تجمع، خواستار اصلاحات پلیس از جمله آموزش حساسیت به نژادپرستی برای همه مأموران پلیس شد.
 
عاطف نذیر، مدیر این شورا گفت: همه ما رهبران جامعه اسلامی و کل اعضای این جامعه در اینجا جمع شده‌ایم تا همبستگی کامل خود را با برادران و خواهران خود در جامعه آفریقایی‌تباران آمریکا ابراز و درگذشت جورج فلوید در مینه‌سوتا را محکوم کنیم.
 
وی افزود: وحشیگری پلیس یک مسئله دیرینه در این کشور است و جورج فلوید قربانی این ظلم شد.
 
شورای عدالت اجتماعی ICNA دادخواستی آنلاین تهیه کرده که خواستار متهم شدن هر چهار افسر دستگیر شده در بازداشت فلوید به قتل عمد شده، اگرچه تنها شووین، افسری که بر اثر فشار زانوی خود روی گردن فلوید باعث مرگ او شد، به قتل نوع دوم متهم شده است.
 
وحی‌الدين شريف، رئيس شورای امامان جماعت در نيوجرسی درمورد رابطه دين و نژاد صحبت كرد. وی گفت: گاه نژادپرستی در برخی ادیان دیده می‌شود چنانکه بیشتر اوقات، پیامبر عیسی(ع) را فردی سفیدپوست نشان می‌دهند.
 
تجمع مسلمانان نیوجرسی برای محکومیت خشونت پلیس آمریکا / آماده

شریف گفت: این واقعیت که ذهن ما در این محیط وجود دارد، کافی است تا تصویر و پیام‌های نژادپرستانه به ناخودآگاه ما بروند و توانایی سیاه‌پوستان را برای رهایی خود از احساس فرودست بودن کاهش دهد. وی افزود: مسئله این است که ما نباید خدا را در تصاویر نژادی ببینیم.

داون هینز، معاون شورای آموزشی نیوآرک نیز گفت: مرگ فلوید گفت‌وگو درباره اینکه آنها چگونه می‌توانند قوی‌تر شده و با هم همکاری کنند؛ در جامعه برانگیخته است. او گفت باید در جامعه اسلامی نیز در مورد نژاد گفت‌وگو شود.
 
هینز افزود: نژادپرستی‌ای که در آمریکا از آن رنج می‌بریم گاه در برخی نشست‌های محیط‌های اسلامی نیز احساس می‌کنیم و این غم‌انگیز است.
 
راس باراکا، شهردار نیوآرک از کسانی که در این تجمع حضور داشتند، خواست تا به عنوان یکی دیگر از راه‌های کنترل بیشتر جامعه بر اداره پلیس، به نیروی پلیس بپیوندند.
 
صدف جعفر، شهردار آسیایی‌تبار مونتگومری، كه نخستین زن شهردار مسلمان در ایالت نیوجرسی است، به خاطر تلاش سیاه‌پوستان آمریکا در راه آزادی‌هایی كه امروز وجود دارد، قدردانی کرد.
 
تجمع مسلمانان نیوجرسی برای محکومیت خشونت پلیس آمریکا / آماده
 وی گفت: گرچه برابری از مفاهیم ضروری در اسلام است، اما برابری نژادی در بسیاری از جوامع مسلمانان، چه در گذشته و چه حال عملی نشده است. وی تأکید کرد که باید به جوامع خود نگاه کنیم و مطمئن شویم که به نظرات سیاه‌پوستان اهمیت می‌دهیم.
انتهای پیام
captcha