تسلیت اتحادیه قاریان مصر در پی درگذشت شیخ مدکور
کد خبر: 3905243
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸

تسلیت اتحادیه قاریان مصر در پی درگذشت شیخ مدکور

اتحادیه حافظان و قاریان مصر در بیانیه‌ای درگذشت شیخ «عبدالفتاح مدکور» از قاریان و اساتید قرآن این کشور را تسلیت گفت.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «الیوم السابع»، «محمد الساعاتی» سخنگوی اتحادیه حافظان و قاریان مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد: با شنیدن خبر درگذشت شیخ عبدالفتاح مدکور، اندوه عمیقی بر جامعه قرآنی مصر و جهان اسلام سایه افکند.
 
وی افزود: شیخ مدکور از بزرگان علم قرائت، معلم برجسته قرآن کریم و استاد علم قرائت در مصر و جهان اسلام به شمار می‌رفت و اجازه‌نامه قرائت به روایت حفص از عاصم را داشت.
 
شیخ «محمد حشاد» شیخ قاریان مصری نیز درباره این قاری برجسته مصری گفت: با شنیدن خبر درگذشت شیخ عبدالفتاح مدکور بسیار اندوهگین شدم. ارتحال او خسران بزرگی برای قرائت در مصر و سایر کشورهای عربی و اسلامی و همه کشورهایی است که صدای قرائتش به گوش آنها رسید. شیخ مدکور برای تدریس علوم قرآن به ویژه در میان غیر عرب‌ها، به کشورهای مختلف سفر می‌کرد.
 
شیخ «محمود الخشت» دبیرکل اتحادیه قاریان مصری نیز در پیامی از درگذشت این قاری بزرگ مصری ابراز تأثر کرد و گفت: او در روستای محل تولد خود یعنی ابوالنمرس مرکز آموزش قرائت قرآن و آموزشگاهی برای معلمان قرآن تأسیس کرد.
 
شیخ «صدیق محمود صدیق منشاوی» از دیگر مسئولان اتحادیه قاریان مصر نیز گفت: شیخ عبدالفتاح مدکور در حافظه اهالی قرآن خواهد ماند. ما نزد ایشان قرآن آموختیم و به فضیلت او اذعان داریم.
 
عبدالفتاح مدکور از معلمان قرآن و استاد علوم قرائات در مصر و جهان اسلام به شمار می‌رفت و در مکتبخانه روستایش قرآن را حفظ کرد.
این قاری مصری در ۲۸ آگوست ۱۹۳۲ در روستای «ابوالنمرس» استان «جیزه» مصر متولد شد و پدرش از حافظان قرآن بود.

وی گواهینامه تجوید را در سال 1978 میلادی و مدرک عالی قرائت قرآن را در سال 1981 میلادی از مرکز قرائات وابسته به دانشکده زبان عربی دانشگاه الازهر دریافت کرد و با توجه به تلاش‌هایش در آموزش امامان جماعت اداره اوقاف و آموزش قرائت صحیح قرآن، مشاور امور قرآنی در استان جیزه شد.

آموزشگاه معلمان قرآن کریم در عمرانیه و ابوالنمرس و سایر شهرهای مصر با نظارت این قاری مصری فعالیت می‌کرد. او همچنین ناظر برنامه‌ آموزش قرآن مدرسه الحسینیه منطقه عمرانیه بود.
 
شیخ عبدالفتاح مدکور برای تدریس قرآن و زبان عربی به ایالت کالیفرنیای آمریکا نیز سفر کرد و نقش مهمی در نشر معارف قرآنی در این ایالت و فارغ التحصیلی بسیاری از حافظان و قاریان قرآن کریم در آمریکا داشت و آموزشگاه‌های بسیار و حتی دانشگاهی نیز در آنجا تأسیس کرد.
 
انتهای پیام
captcha