حمایت‌های مالی سازمان‌های بشردوستانه به یمن رو به اتمام است
کد خبر: 3905411
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
سازمان ملل:

حمایت‌های مالی سازمان‌های بشردوستانه به یمن رو به اتمام است

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل گفت: حمایت‌های مالی سازمان‌های تأمین کننده کمک‌های بشردوستانه به یمن رو به اتمام و زندگی میلیون‌ها یمنی نیازمند به دلیل شیوع ویروس کرونا با خطر مواجه است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی فارسی ترکیه، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن (OCHA) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد بنا به شواهد اولیه در حملات هوایی 15 ژوئن(26 خرداد) نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به استان صعده در شمال یمن دست‌کم 12 نفر از جمله 4 کودک کشته شدند.

لیسه گرانده، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در این رابطه گفت: به خانواده و نزدیکان تمامی کسانی که در این حملات وحشتناک و ناعادلانه جان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گوییم.

وی همچنین افزود: یمن نیازمند صلح است، حمایت‌های مالی سازمان‌های تأمین کننده کمک‌های بشردوستانه رو به اتمام و زندگی میلیون‌ها یمنی نیازمند به دلیل شیوع ویروس کرونا با خطر مواجه است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن همچنین تأکید کرد که علی‌رغم فراخوان صلح به دلیل شیوع کرونا، جنگ در این کشور همچنان ادامه یافته و بیش از 800 نفر از ماه ژانویه تاکنون در این حملات کشته شده‌اند.

بنا به اعلام حوثی‌ها شمار قربانیان حملات هوایی روز دوشنبه، 26 خرداد نیروهای ائتلاف به استان صعده به 13 نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
captcha