صله رحم در کلام پیامبر اسلام(ص)
کد خبر: 3905695
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
امام جمعه گله‌دار بیان کرد:

صله رحم در کلام پیامبر اسلام(ص)

حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی گفت: در تعبیری از پیامبر اسلام(ص) می‌خوانیم که هر کس صله ارحام کند و برای آنها هدیه‌ای ببرد، خداوند ثواب و اجر صد شهید را در نامه اعمال وی می‌نویسد و به ازای هر قدم او در مسیر، چهل ‌هزار حسنه برایش ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد گنجی، امام جمعه گله‌دار استان فارس، 30 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد، با سفارش به رعایت تقوای الهی، گفت: خداوند متعال در آیات ابتدایی سوره مبارکه نساء پس از سفارش به تقوای الهی و اشاره به فرایند خلق انسان، مردم را از قطع رابطه با خویشاوندان منع و بر صله رحم سفارش می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه صله‌رحم بر همگان امری واجب است، بیان کرد: امام صادق(ع) در لحظات قبل از شهادت‌شان، به خویشاوندان و ارحام خود توجه داشتند و کنیزشان که آنجا حضور داشت را به این مورد توصیه کردند. این موضوع در کلام رسول اکرم(ص) و سایر ائمه(ع) نیز کاملا مشهود است. در تعبیری از پیامبر اسلام(ص) می‌خوانیم که هر کس صله ارحام کند و برای آنها هدیه‌ای ببرد، خداوند ثواب و اجر صد شهید را در نامه اعمال وی می‌نویسد و به ازای هر قدم او در مسیر، چهل ‌هزار حسنه برایش ثبت می‌شود.

امام جمعه گله‌دار در ادامه سخنان خود مناسبت‌های هفته از جمله سالروز اعلام عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر توسط مجلس شورای اسلامی، سالروز شهادت شهید چمران، روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، آغاز هفته قوه قضاییه، آغاز ماه ذی‌القعده و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر را گرامی داشت.

حجت‌الاسلام گنجی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خطاب به مسئولان قضایی، گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی خطاب به مسئولان قضایی فرمودند که قوه قضاییه باید به جایی برسد که هر فرد مظلومی احساس کند با رجوع به دستگاه قضایی می‌تواند حق خود را بگیرد و مظلومیت خود را برطرف کند. متأسفانه امروزه دستگاه قضایی این‌گونه نیست و جای بسی افسوس است که عده‌ای بدون توجه به فرمایشات معظم له با روابطی که دارند می‌توانند به دیگران ظلم کنند و چنین چیزی هیچ‌گاه قابل قبول نیست.

امام جمعه گله‌دار در پایان به بیان نکاتی درباره نقش زن و خانواده در جامعه و شفاف‌سازی عملکرد دشمن در تضعیف این مورد، پرداخت.

عباس ستایش‌گو
انتهای پیام
captcha