واکاوی اندیشه‌های مرجع شیعی در سمینار قرآنی مصر
کد خبر: 3905783
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶

واکاوی اندیشه‌های مرجع شیعی در سمینار قرآنی مصر

مرکز فرانسوی آثار شرقی در قاهره سمینار «اسلام قرآن یا اسلام جدید، چگونگی رفع شکاف میان نواندیشان مسلمان و علما» را به صورت آنلاین در فضای مجازی با محوریت بررسی اندیشه‌های آیت‌الله سیدکمال حیدری برگزار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الدستور، این سمینار امروز، اول تیرماه، با همکاری مرکز مطالعات شرقی «دومینیکن» برگزار می‌شود و «یوسف سنغاری»، از اندیشمندان معاصر، در آن سخنرانی می‌کند. این سمینار ساعت 17 به وقت محلی از طریق یوتیوب برگزار و به زبان فرانسوی ارائه می‌شود و با ترجمه هم‌زمان عربی همراه است.

یوسف سنغاری در این برنامه آنلاین افکار و اندیشه‌های سیدکمال حیدری، استاد حوزه علمیه قم، را درباره طرح این عالم دینی به منظور غلبه بر تفرقه سنی ـ شیعی با بازگشت به منابع اسلامی قرآنی بررسی خواهد کرد.

وی همچنین به بازخوانی مفهوم اجتهاد و نوگرایی و چالش میان اندیشمندان اسلام نوین و آشنا به علوم انسانی و نگاه خاص علما به این علوم می‌پردازد.

یوسف سنغازی، از نظریه‌پردازان و ارائه‌دهندگان سمینار در زمینه تمدن عربی و جهان عرب در دانشگاه «کلرمون فران» فرانسه و نویسنده آثار «احیای تفکر در قرآن و سنت‌های اسلامی، مقدمه اندیشه فضل الرحمن» چاپ 2017 و «ختم نبوت در اسلام» چاپ 2018 است.

مرکز فرانسوی آثار شرقی مرکزی علمی است که در سال 1880 تأسیس شد و این مرکز پژوهش‌هایی را درباره تمدن‌های مختلف در مصر از دوره ماقبل تاریخ تا دوره معاصر انجام می‌دهد. مقر مرکز فرانسوی آثار شرقی در قاهره و به وزارت آموزش عالی فرانسه وابسته است.

انتهای پیام
captcha