مخالفت با نامزدی نماینده اسرائیلی در کمیته حقوقی سازمان ملل
کد خبر: 3906192
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
از سوی نهادهای فلسطینی انجام شد؛

مخالفت با نامزدی نماینده اسرائیلی در کمیته حقوقی سازمان ملل

نهادهای حقوق بشری فلسطین با نامزدی نماینده اسرائیلی برای نایب رئیسی کمیته حقوقی سازمان ملل مخالفت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، تجمع نهادهای حقوق بشری فلسطین (حریت) در نامه‌ای به تیجانی محمد بنده، رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بر مخالفت این نهادها با نامزدی «ساره وایس معودی» اسرائیلی‌تبار برای منصب ریاست کمیته ششم قوانین بین‌المللی به نمایندگی از رژیم صهیونیستی در این کمیته حقوقی تأکید کرد. 
 
این تجمع در نامه خود به سازمان ملل افزود: مخالفت ما با نامزدی این فرد اسرائیلی به دلایل قانونی و اجرایی است چرا که نامزدی او شرایط بند 1 ماده 2 اساسنامه کمیته مذکور درباره اعضای کمیته را دارا نیست و باید افراد دارای صلاحیت که در قوانین بین‌المللی صلاحیت آنها مورد تأیید است، انتخاب شوند.
 
این تجمع افزوده است: بر اساس بند 2 ماده 2 این اساسنامه نیز نامزدی این فرد اسرائیلی مجاز نیست چرا که او دومین عضو اسرائیلی این کمیته محسوب می‌شود و با این نامزدی، رئیس و نایب‌رئیس کمیته هردو اسرائیلی خواهند بود.
 
نهادهای حقوق بشری فلسطین همچنین به توجیهات این نامزد اسرائیلی درباره نقض قوانین بین‌المللی و محاصره 14 ساله رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اشاره کرده و افزودند: این رژیم مجازات‌های جمعی نیز علیه خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی مرتکب شده و به خود اجازه می‌دهد که اموال فلسطینیان را غارت کند.
 
این تجمع حمایت خود را از اعتراض گروه‌های عربی نسبت به نامزدی اسرائیل برای عضویت در کمیته ششم حقوقی سازمان ملل اعلام و تأکید کرد: انتخاب کارشناسان کمیته قوانین بین‌المللی که در راستای مبارزه با تروریسم فعالیت می‌کند، نباید از سوی دولتی باشد که از روز نخست، اقدام به اعمال تروریستی کرده است. همچنین نباید کارشناسانی باشند که از شکاف‌های قوانین بین‌المللی برای توجیه این تروریسم استفاده می‌کنند.
انتهای پیام
captcha