نخستین وقف قرآنی امسال در سیستان‌وبلوچستان به ثبت رسید
کد خبر: 3906357
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶

نخستین وقف قرآنی امسال در سیستان‌وبلوچستان به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف سیستان‌وبلوچستان گفت: نخستین وقف قرآنی استان در سال‌جاری، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال، روز گذشته در شهرستان زاهدان ثبت شد.

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان‌وبلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: نخستین وقف قرآنی استان در سال‌ جاری، به ارزش 20 میلیارد ریال، روز گذشته، 2 تیرماه در شهرستان زاهدان ثبت شد.

وی ادامه داد: این موقوفه، یک واحد مسکونی با مساحت زیربنایی 300 مترمربع است که با نیت انجام برنامه‌های قرآنی، ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف استان با بیان اینکه سیستان و بلوچستان را استان حافظان قرآن نامیده‌اند، افزود: موقوفات قرآنی در این استان باید افزایش پیدا کند تا زمینه‌ای برای پشتیبانی از فعالیت‌های قرآنی باشد.

مؤمنی‌مقدم اظهار کرد: در حال حاضر، سهم موقوفات با نیات مرتبط با قرآن در استان تنها یک درصد است که بسیار ناچیز بوده و تمام تلاش ما این است تا علاوه بر افزایش عددی، توجه خیران را در خصوص احیا و ساخت و ساز این موقوفات که بیشتر به صورت زمین مسکونی و تجاری است، جلب کنیم.

مدیرکل استان بیان کرد: علی‌رغم نیاز شدیدی که نسبت به وقف قرآنی در استان وجود دارد، بسیاری از این موقوفات به‌صورت زمین هستند، بنابراین نیاز به واقف و سرمایه‌گذارانی داریم که این موقوفات را به بهره‌برداری برسانند.

انتهای پیام
captcha