راه‌اندازی سه بازارچه صنایع دستی در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3906680
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

راه‌اندازی سه بازارچه صنایع دستی در سیستان‌وبلوچستان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی سیستان‌و‌بلوچستان از راه‌اندازی سه بازارچه دائمی صنایع دستی ظرف دو سال آینده در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بهروز عیسی‌زهی، معاون صنایع دستی این اداره‌کل گفت: ظرف دو سال آینده، قرار است سه بازارچه دائمی صنایع دستی در سطح استان راه‌اندازی شود که فرصت خوبی برای هنرمندان استان جهت ارائه آثار است.

وی ادامه داد: بازارچه بزرگ صنایع دستی زاهدان قرار است در مجموعه کاروانسرای ملک واقع شود و محلی برای عرضه آثار تولیدکنندگان و صنعتگران است که اعتبار لازم برای آغاز فاز اول بازارچه بزرگ صنایع دستی زاهدان نیز گرفته شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: بازارچه صنایع دستی تنگه سرحه هم در این روستا و در 50 کیلومتری شهرستان نیکشهر با 13 تا 20 غرفه در حال ساخت است که امیدواریم ظرف دو سال آینده راه‌اندازی شود. در این بازارچه قرار است محصولات حصیر و سوزن‌دوزی در معرض عرضه و فروش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه هنر دستان بانوان سیستانی شهرت جهانی دارد، اظهار کرد: بازارچه صنایع دستی زابل نیز، ان‌شاء‌الله تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد. بازارچه‌های صنایع دستی به شکل تعریف شده که در سایر استان‌ها وجود دارند در سیستان و بلوچستان وجود ندارد، مگر بازارچه‌های سنتی که در تمام شهرستان‌های استان در حال فعالیت است.

به گفته این مقام مسئول، بازارچه‌های سنتی مانند رزاق‌زاده و سرپوش در زاهدان بیشتر مربوط به عرضه و فروش صنایع دستی استان است و در دیگر شهرستان‌ها نیز این بازارچه‌ها وجود دارند.

انتهای پیام
captcha