مدیركل دفتر طب ایرانی و مكمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به رسالت طب سنتی گفت: طب سنتی باید در مسیر تغییر سبک زندگی، پیشگیری از بیماریها، خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه گام بردارد. 
به گزارش ایكنا از فارس، محمدرضا شمس اردکانی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز، 4 تیرماه در سفر به شیراز و مراسم افتتاح سلامتكده طب سنتی بخش خصوصی این كلانشهر به نقش طب سنتی علمی در زندگی مردم اشاره کرد و افزود: طب سنتی باید در مسیر تغییر سبک زندگی، پیشگیری از بیماریها، خودمراقبتی و ارتقای سلامت جامعه گام بردارد.
وی تأكید کرد: فعالیت سلامتكدهها نباید تنها به حوزه درمان محدود شود، بلکه باید در زمینه فرهنگسازی برای کمک به بهبود سلامت جامعه و پیشگیری از بیماریها و مهمگیریها وارد عمل شوند.
شمس اردكانی با بیان اینکه شیراز علاوه بر شعر و ادب، در عرصه پزشکی نیز سابقه طولانی داشته و در قله قرار دارد، گفت: با توجه به وسعت شیراز و استان فارس و اهمیت توسعه امکانات حوزه سلامت، طب سنتی در بخش خصوصی برای تامین نیازهای مردم به یاری بخش دولتی آمده و بخش دولتی نیز از این مشارکت حمایت میکند.
مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این آئین با اشاره به امکانات و توانمندیهای ویژه پیشبینی شده برای این سلامتکده، بر حمایت از بخش خصوصی در مسیر پیشبرد اهداف سلامت جامعه و توسعه امکانات برای رفاه بیشتر مردم تاکید کرد.
وی با بیان جایگاه طب سنتی در دیدگاه عمومی جامعه ایران و اعتماد مردم به آن افزود: با توسعه طب سنتی علمی و استفاده از تجربیات این عرصه میتوان در مسیر بهبود سلامت جامعه بهره برد.
یادآور میشود، سلامتکده طب سنتی شیراز در چهار طبقه، با حضور ۹ پزشک متخصص طب سنتی و داروسازی سنتی، با دارا بودن امکاناتی نظیر اتاق پزشک، اتاق CPR، حجامت بانوان و آقایان، اتاق رمز و درک طب سنتی، مرکز ساخت داروهای گیاهی و داروخانه گیاهی، با صرف قریب به سه میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی شیراز راهاندازی شده است.
انتهای پیام