پروژه جهان استکبار و ماهیت ضدحقوق بشری + عکس
کد خبر: 3907201
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
آیت‌الله صفایی بوشهری:

پروژه جهان استکبار و ماهیت ضدحقوق بشری + عکس

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حکومت استکباری آمریکا قدرت‌محور و دارای ماهیت ضدحقوق بشری است، گفت: پروژه جهان استکبار می‌گوید حق با من است و دیگر بشر و ملل جهان حقی ندارند؛ یعنی قدرت نظامی دارم و بایستی تمام جهان تابع من باشند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، همایش مجازی «بازخوانی جنایات آمریکا در استان بوشهر» به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام صادق(ع)، امروز، هفتم تیرماه در حسینیه عاشقان ثارالله با پخش زنده از شبکه استانی بوشهر، برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ابتدای این همایش با گرامیداشت دهه کرامت، هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، گفت: خلقت جهان بشری از لحاظ نظری و معرفتی پیرامون حقوق بشر، اساسا از نگاه ادیان الهی و به ویژه اسلام، حقوق محور است و آیات و احادیث بسیاری دلالت بر این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن می‌فرماید من زمین را برای انسان خلق کرده‌ام، افزود: خداوند قادر متعال تمامی اسباب زیستی را بر اساس حقوق زیست انسان آفرینش کرده و تمامی قواعد و ظواهر زیستی جهان با نگاه به ادای حق زیستی انسان است.

امام جمعه بوشهر تمامی ترکیبات زیستی را در ادای حق کرامت به انسان دانست و اضافه کرد: خداوند به انسان عقل و رسول باطن داد که پدیده‌ها را درک کند و در کنار آن پیامبر تبلیغی و تشریحی و همچنین کتب آسمانی فرستاد و همه اینها نشان از این است که خداوند برای مخلوقات و بندگانش حقی قائل بوده است.
 

تقدم حق‌الناس بر حق‌الله


استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه خداوند تعالی در حوزه فقه حق‌الناس را بر حق‌الله مقدم کرده است، بیان کرد: تمام قواعد تشریحی، عبادی و غیرعبادی بر مدار حق مشروع انسان است. بنابراین، ادیان الهی و حقوق بشری بر اساس و مدار حقی است که خداوند تعالی پایه‌گذاری کرده است. حضرت ستارالعیوب نیز در تمامی ادیان الهی و به‌ویژه اسلام طریق کسب و ادای حق‌الله را ادای حق‌الناس بیان کرده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری اظهار کرد: حقوق بشر یک اصل اساسی است و بنیان بسیاری از پدیده‌های جهانی و احکام شرعی است.

وی با اشاره به اینکه در بین تضاد حق‌الله و حق‌الناس، خداوند حق‌الناس را مقدم‌تر کرده است، تصریح کرد: از دیرباز یک جریان تمامیت‌خواه را می‌بینید که به‌دنبال مصادره حقوق انسانی به‌سوی خود هستند و همواره به دنبال این بودند که به حقوق دیگران تجاوز کنند و تمامی داشته‌ها و دارایی‌های اقوام را به نام خود کنند. همچنین به‌دنبال چپاول تمامی ثروت‌ها و تسلط بر کرسی تمامی قدرت‌ها هستند و اینها از آداب و رسوم شوم جبهه نظام سلطه و استکبار است که به‌دنبال استعمار و استثمار دیگران هستند.

امام جمعه بوشهر اولین استعمار را استعمار نظامی برشمرد و گفت: دشمن در گام اول با حربه استعمار نظامی، حقوق آن کشور را از بین می‌برد و آن را مستعمره می‌کند. شیوه استعمار نو، تربیت نیروهای کودتایی در کشورها با عنوان استعمار نو مثل حکومت پهلوی در ایران و کشورهای عربی منطقه در همسایگی منطقه خلیج فارس است.

وی به تحلیل حرکت‌های استقلال‌طلبانه اوایل قرن بیست و یکم پرداخت و یادآور شد: دشمن غربی با تأسیس استعمار فرانو و برداشتن گام بلند از استعمار نو عبور کرد و دست به تهاجم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، علم و فناوری زد که ایستگاه آن تسلیم استعمار شدن است. لذا، پروژه جهان استکبار می‌گوید حق با من است و دیگر بشر و ملل جهان حقی ندارند؛ یعنی قدرت نظامی دارم و بایستی تمام جهان تابع من باشند.
 

ماهیت آمریکا و انگلیس ضد حقوق بشر است


نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه عامل بسیاری از امور فساد زیر سر آمریکا است، تصریح کرد: آمریکا فقط با نابودی می‌تواند تغییر پدیده جوهری پیدا کند و در غیر این صورت نمی‌شود، زیرا این حکومت استکباری قدرت‌محور است، نه انسان‌محور. ماهیت آمریکا و انگلیس ضد حقوق بشر است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه خداوند تعالی در قرآن کریم حق را از آن بشر دانسته است، اظهار کرد: حتی کشورهای استکباری مثل آلمان، انگلیس و آمریکا مرز حقوقی برای خود قائل نیستند و آنها بیشتر تئوری سرقت استراتژیک را طراحی می‌کنند و مغزها و نخبگان را می‌خرند و آنها را تسلیم زیرساخت تئوری‌های استکباری خود می‌کنند؛ همچنین اساس تفکر و طرح‌های آمریکا برای عدم قیام و نهضت‌های مردمی است.

نویسنده کتاب «جنگ نرم» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران شعارهایش همان پیام‌های الهی و همان حقوق بشر است، گفت: استان بوشهر آلبوم تاریخی تجاوز حقوق بشر توسط غرب است و طبق اسناد تاریخی و بین‌المللی که گواه این تجاوز استعمارگرانه است نشان می‌دهد که استعمار پرتغال و اسپانیا در سال 1920 هجری قمری به بوشهر حمله کردند و منطقه استراتژیک کرانه‌ای بوشهر را گرفتند. همچنین بوشهر در مرحله‌ای پناهگاه پناهندگان شهر مسقط در جزیره نخیلو این استان جنوبی بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استعمار انگلیس، جنگ مذهبی بین مذاهب شیعه و سنی را به راه انداخت، افزود: در استعمار انگلیس و فرانسه و در مرحله بعد که استعمار ایتالیا بود، بوشهر را چهار بار در تاریخ‌های متعدد مورد حمله و تجاوز استعماری قرار می‌دهند و در این حمله‌ها جنایت‌های بسیاری کردند و حتی تعرضات بین علما انداختند و نیز شعرای خارج از استان بوشهر را به سرودن شعرهایی بر علیه مردم و علمای استان بوشهر وادار می‌کردند و همین حرکت‌های استعماری و مزدورانه دولت انگلیس موجب شد تا سردار شهید رئیسعلی دلواری به همراه رزمندگان ضداستعماری، قلب انگلیسی‌ها را نشانه گرفته و بزرگ‌ترین لشکر نیروی دریایی کشور انگلیس را در قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس غرق کنند. بوشهری‌ها توانستند هیمنه متجاوزان را بشکنند و این آبراه بین‌المللی را مدفن و گورستان ارتش متجاوز و استعماری انگلیس کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر همیشه به‌عنوان خط اول مقاومت و حفظ امنیت پایدار در کشور بوده و هست و مردم این سرزمین تاکنون شهدای بسیاری را در راه حفظ دین و شعائر مذهبی و دفاع از هدف به نظام مقدس تقدیم کرده‌اند.
 

ترویج روحیه استکباری؛ خوی کشورهای ظالم غربی

 
‌امام جمعه بوشهر باخدا بودن، جهادی عمل کردن، ولایتمدار بودن و در صحنه‌ها فرصت ایجاد کردن را از ویژگی‌های بارز نیروهای انقلابی و نخبگان سلحشور دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران مایه فخر اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی ترویج روحیه استکباری را خوی کشورهای ظالم غربی خواند و تصریح کرد: آمریکا سمبل و نماد تمام استعمار غرب و نقض حقوق بشر است.

حجت‌الاسلام یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این همایش به تاریخچه مبارزاتی نهضت‌های مردم انقلابی ایران برای ریشه‌کنی حکومت ظالم پهلوی پرداخت و گفت: ساواک و هجمه‌های شدید فرهنگی محصول حکومت استکباری آمریکا است.

سردار پاسدار علی رزمجو، فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این همایش اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران و تداوم حیات مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی است که در پایان قرن بیستم، منابع و منافع آمریکا در ایران را به خطر انداخت و در هم پیچاند.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: به پیروزی رسیدن حکومت انقلاب اسلامی و مجاهدت نیروهای ولایتمدار و حزب الهی موجب شد آمریکای خبیث و استکباری در منطقه استراتژیک خاورمیانه و به خصوص در ایران دست به طرح‌های خصومت‌آمیز و خبیثانه بزند.

سردار رزمجو ادامه داد: حمایت از گروه‌های ضد اتقلاب و تجزیه نقشه ایران و حمایت از تجزیه‌طلب‌ها، جنگ‌های اقتصادی، جنگ سرد و نرم و سخت، کودتای نوژه، حمله به طبس، طراحی کودتاهای مختلف، کمک نظامی و تسلیحاتی به رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس، حمله به کشتی‌های تجاری ایران، فعالیت‌های جاسوسی، به شهادت رساندن شهید نادر مهدوی در عملیات جزیزه فارسی، تخصیص بودجه و اعتبار برای براندازی حکومت انقلاب اسلامی، همه اینها یک بخشی از اقدام ضد حقوق بشر از ناحیه آمریکا و همدستان مزدورش است.


ذلیل‌ترین مسئولان حقوق بشر


وی با اشاره به اینکه دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسدران در دی‌ماه سال 94 تجاوز مرز دریایی آمریکا در استان بوشهر که در سه مایلی مرزهای آبی جزیره استراتژیک فارسی آمده بودند را خنثی و ذلیلانه تسلیم و دستگیر کردند، اظهار کرد: مسئولان حقوق بشر آمریکا را ذلیل‌ترین مسئولان حقوق بشر در دنیا می‌دانیم.

صافه، پزشک معالج شیخ زکزاکی و فعال حقوق بشر کشور نیجریه در این مراسم نیز در خصوص تجارب برده‌داری نظام سلطه در نیجریه و جنوب آفریقا نکاتی را بیان کرد و گفت: تجارت برده در نیجریه و جنوب آفریقا به تخریب اقتصادی زندگی مردم نیجریه انجامید.

فعال حقوق بشر کشور نیجریه به فعالیت گروه‌های تکفیری متولد یافته و تحت نظر دولت آمریکا در این کشور آفریقایی اشاره کرد و افزود: حدود 16 کشور در جهان داریم که توسط کشورهای پرتغال، فرانسه و آمریکا به شکل مستعمره درآمده است و بسیاری از آفریقایی‌ها توسط این فرایند، برده شدند و به کشورهای دیگر برای بردگی منتقل شده‌اند و اکنون هم این حرکت‌های نظام بردگی در نیجریه و دیگر مناطق آفریقا تحت سیستم استعماری آمریکای شیطان صفت بوده و این نوع رویه استعماری موجب آغاز بسیاری از مشکلات مردم نیجریه تا الان بوده و وضعیت زندگی و معیشت اقتصادی مردم نیجریه بدتر شده است.

یادآور می‌شود، در این همایش از پوستر نخستین جشنواره «بازخوانی جنایات آمریکا» رونمایی و در ادامه نماهنگ جنایات حقوق بشر آمریکا پخش شد.
 

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: کیوان عمادی
انتهای پیام
captcha